Kövess minket

Elektronikus

Ilyen volt az amerikai rave szcéna mielőtt berobbant volna az EDM

Mikor Skrillex még boldog gyermekéveit élte, mikor Diplo még csak az egyetemi padokat koptatta, és mikor Steve Aoki maximum a szülinapjára érkező haverjait dobálhatta tortával stadionnyi tömegek helyett, na akkor Amerika fiataljai egy sokkal szűkebb szubkultúrában ünnepelték az elektronikus zenét.

Megosztva

Michael Tullberg könyve a “Dancefloor Thunderstorm: Land of the Free, Home of the Rave” a Los Angeles-i rave szcénát dokumentálja a 90-es évektől a 2000-es évek elejéig. Buggyos nadrágok, színes cuccok, sípok és cumik a nyakban és persze “peace love unity respect” a levegőben. Az igazi különbség viszont abban van, hogy ekkor még igazi szubkultúrának lehetett nevezni azt, ami manapság mainstream. Amerika az EDM robbanás után gyakorlatilag rádiópop státuszba emelte az elektronikus zenét, így napjainkban  már a tengerentúlon se néznek furán azokra akik életmódszerűen űzik a bulizást. Fontos kiemelni, hogy a képek közt kiszúrható egy kopasz Richie Hawtin is, akit hirtelen fel sem ismertünk (nem úgy Carl Coxot, aki gyakorlatilag nem öregszik).

Akinek pedig ez mind nem elég, az itt tudja megvásárolni a könyvet, vagy alább megnézni egy autentikus 1995-ös Venice Beach nappali buli videót, ami a magyar Citymatiné mintájára napközben kezdődött.

[vembed youtube=”vI1v4ZXZQVw” ]

[gembed G=rave-nosztalgia]

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés