Kövess minket

Tech

Ezeket a Facebook hangulatjeleket használjátok a legtöbbet

A már bejáratott „Like” mellett.

Megosztva

Már több mint két hónapja nevethetünk, sírhatunk, dühönghetünk, meglepődhetünk és szerethetünk is a Facebookon, a már ismert „lájk” mellett. Az újításokat azért vezették be a fejlesztők, hogy a felhasználók az érzelmek sokkal szélesebb skáláját fejezhessék ki, egy szimpla tetsziken túl. Ráadásul így elkerülhető egy halálhír vagy más tragédia alatt, a szokásos: „Ezt most miért kell likeolni?” és „A like a részvétnyilvánítás jele” típusú kínos megszólalások. Na de tényleg annyit használjuk az új hangulatjeleket, mint amennyire rinyáltak értük az emberek? A SAKKOM interaktív utánajárt.

Az ügynökség 14 db, összesen 7,8 millió rajongói számot képviselő hazai Facebook-oldal közel háromezer posztját vizsgálta. Az eredmény? 90%-ban továbbra is mindenre like-ot nyomunk. Pontos magyarázot persze nem lehet adni a miértekre, de egyik lehetséges indokként adták meg, hogy mobilon sokkal egyszerűbb egy likeot nyomni, mint lenyomva tartva kikeresni egy másik ikont. 

Ennek ellenére a negatív érzelmek kifejezésére mégis szükség volt (nyilván, hisz mióta hallgatjuk ismerőseinktől, hogy: „hol a dislike?”), hisz a felmérés szerint a szomorú posztoknál már felülprezentáltabbak a sírós és mérges arcok. Példaként a brüsszeli terrortámadásokat hozták fel. „A felhasználók korábban azt hiányolták, hogy nem volt lehetőségük a nemtetszésük kinyilvánítására, így nem meglepő, hogy az új reakciógombok közül éppen ez a kettő a legnépszerűbb” – emelte ki Kozarek Andrea Sakkom Interaktív szakmai igazgatója. 

A szívecskét pedig egyelőre mindenki hanyagolja. :((((( 

(hvg/24.hu)

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés