Keresés
  • Főoldal
  • Aztaaa!
  • Blokkok, amiknek lemezboltokban lenne a helyük a hátsózsebünk helyett

Blokkok, amiknek lemezboltokban lenne a helyük a hátsózsebünk helyett

Kersner Máté- 2020.06.25. 17:44
A hét Instagramja: @albumreceipts
Láttunk már alkotókat, akik a social distancing jegyében híres albumborítókat alakítottak át, ott volt a srác, aki focimezekre konvertált bizonyos lemezdizájnokat, emellett Peppa malaccal és animelányokkal is találkozhattunk egy-egy korong elején, hála pár pihent mémernek.

Ehhez képest egészen új recepttel és egy igen eredeti és kreatív ötlettel próbálkozott egy felhasználó, a 22 éves, ázsiai felmenőkkel rendelkező Melody Han You nevű lány: a grafikus-dizájner - aki nem mellesleg a Bostoni Egyetem friss diplomása - fogott jó néhány híres albumot, azok tracklistjeit és jellemző "színeit", majd bolti nyugtákra dobta őket, ezzel szemrevaló digitális lemezblokkokat kreálva, amikre most már több mint 100 ezer felhasználó kíváncsi. 

N.W.A - Straight Outta Compton, Frank Ocean - Blonde és Kanye West - Yeezus Melody Han You által
Forrás: Instagram / @albumreceipts
Az @albumreceipts története most májusban kezdődött: ahogy azt Melody You a Rowdy Magazine-nak elárulta, épp céltalanul görgette otthon a telefonját, amikor látta a Redditen Frank Ocean Blonde lemezét blokkra nyomva, amiből aztán inspirálódva megcsinálta Tyler, the Creator IGOR-ját. Erre aztán záporozni is kezdtek a kedvelések, bár az Instagram oldal ekkor még csak egyfajta kabinláz-ihlette karantén projektként funkcionált. Aztán fordult a kocka, még többen jöttek és alig pár hét alatt több tízezren nézegették a zenés blokkokat a telefonjukon, és az első megkeresések is befutottak. Amikor első nap 800 lájkot kaptam, azzal viccelődtem, hogy híres lettem. Úgy voltam vele, hogy oké, ez tök szuper. Aztán amikor 2000 lett az a szám, azt gondoltam, hogy na, ezaz, és tényleg izgatott kezdtem lenni. Nem számítottam rá, hogy ennyire népszerűvé válik, egyszerre csak berobbant." - mesélte a profil tulajdonosa, akit elmondása szerint állandóan bombáznak a rajongók (különösen a keményvonalas Taylor Swift fanok), hogy melyik artist melyik munkáját készítse el.

A megjelenés egyszerű, de nagyszerű, árak helyett a dalok hosszúságát, megvásárolt termékek neve helyett pedig a projekteken szereplő számok címeit olvashatjuk. Felülre jut a cím, alulra meg a kreditek, avagy melyik kiadó, mikor adta ki az x és y által producerelt anyagot. Megnyerők a színek és az apró részletek is: egyik nyugtán árleszállítás, másikon apró grafikák, némelyik blokkot pedig mintha maga az éppen aktuális előadó szignózta volna. 

 
 

A felhozatal igen gazdag: a kevesebb mint két hónapja startolt @albumreceipts-en megtaláljuk 2020 legnagyobbat menő megjelenéseit, úgy mint az After Hours-t vagy az Eternal Atake-et, de olyan klasszikus hiphopkorongokat is, mint a The Marshall Matters LP 2 vagy a The Miseducation of Lauryn Hill. A műfaji keret sem szűkös, a készítő tehát nem csak trapre, rapre, vagy R&B-re fókuszál, a Fleetwood Mac 1977-ben megjelent Rumors lemeze éppúgy helyet kap, mint a Radiohead OK Computere, amit a BBC hallgatói messze a legjobb '90-es évekbeli korongnak választottak nemrég. 



De nyugtára került még az HBO sikersorozatának, az Eufóriának Labrinth által jegyzett soundtrackje is, Travis Scott Rodeója, minden idők egyik legjobb mixtape-je, az Acid Rap és a koreai BTS k-pop csapat Map Of The Soul: 7-je is. 


A lány blokkjait megosztotta azóta Ariana Grande, Gunna, Teyana Taylor és Smino is, SZA pedig egy kommenttel jelezte Han You képe alatt, hogy mennyire királynak tartja a munkáit. A művészt emellett az MTV is felkérte, hogy csináljon nekik pár nyugtát olyan lemezekkel, mint a nostalgia, ULTRA. Frank Oceantől, a Straight Outta Compton az N.W.A-től, vagy a CrazySexyCool a TLC triótól. 


A hét Instagramja sorozatunk korábbi cikkeit szexi rabfotókért, idióta rapper tweetekért és elborult erotikus festményekért ittitt és itt találjátok. -

Hozzászólások

Érdekes lehet