Kövess minket

Hiphop

Hip-hop albumborítók, amelyeknek történetük van

Whitney Houston drogos fürdőszobájától, DMX véres fürdőjéig

Megosztva

Forrás:

Az albumborító egy olyan kiegészítő az előadó projektjéhez, amelyet nem szabad félvállról venni, hiszen össze fog fonódni a rajta lévő számokkal – kivéve, ha Kanye vagy és a lemezed premierjére menet lősz egy fotót a telóddal, hogy az legyen a cover. Már ezzel külön hírverést lehet csinálni a cuccodhoz vagy épp inspirációt adhat a következő generációnak (Nas Illmatic-je óta előszeretettel kerül a rapperek gyerekkori képe az előlapra), ám ehhez úgy kell rá tekinteni, mint az album egyik nagyon fontos elemére. Csinálhatod úgy, mint Future, aki az egyik coverjének egy stock fotót választott, de olyan kolosszális és gyönyörű képpel is készülhetsz, mint Logic az Everybody című albumához. A hip-hopban persze nem egy botrányos, érdekes, figyelemfelkeltő borító készült el az évek során, ezekből szemezgettünk néhányat

Pusha T – Daytona (2018)

Kanye West és Pusha T kapcsolata már évtizedes, így nem csoda, ha Pushára nagy hatással vannak Ye szavai. Push néhány hete kiadott albumának eredetileg tervezett borítóját állítólag Yeezy azért váltotta le, mert nem érezte, ezért inkább kifizetett 85 ezer dollárt egy 2006-os képért, amelyen Whitney Houston atlantai házának fürdőszobája látható, ahol egy csomó gyógyszer van kipakolva a pultra. Az énekesnő ekkoriban vált el az őt rendszeresen bántalmazó férjétől, akivel többször is egyszerre drogoztak – Whitney ebben is lelte a halálát 2012-ben. Természetesen a Houston család nem hagyta ennyiben és felemelték a hangjukat a borító ellen, pontosabban a fotós ellen, amiért hajlandó volt eladni Kanye-nak a képet, kíváncsian várjuk a folytatást.

Forrás:

A Tribe Called Quest – Midnight Marauders (1993) és The Low End Theory (1991)

Az ATCQ 2016-ban szögre akasztotta a mikrofont, mint group, de a munkásságuk örökre a hip-hop DNS-ébe ivódott. Szerettek maximálist nyújtani a süketszobában és az artworkök terén is, így a 93-as Midnight Maraudersnél is a legjobbat hozták ki a borítóból: 71 akkori számottevő hip-hop arcot tettek fel a lemez előlapjára, akik között ott volt pl. Heavy D, Too Short, De La Soul, Chuck D vagy mondjuk P. Diddy. A Low End Theory borítót azért szükséges megemlíteni, mert a sötét háttérből ragyogó pirossal és zölddel festett női modell, olyan egyedülálló összhangot alkot az afrikai gyökerekhez visszanyúló és erősen jazz témájú zenékkel, amilyen kohézióra nehéz példát találni a zeneiparban.

Forrás:

Forrás:

Geto Boys – We Can’t Be Stopped (1991)

Ennek van az egyik legbrutálabb és legrealebb borítója, az fix. Miután Bushwick Bill full részegen addig mondta a csajának, hogy lője arcon, amíg az megtette, egyből bevitték a sürgősségire. Itt aztán a kiadó jó ötletnek tartotta, hogy csináljanak az egész Geto Boys brigáddal egy képet, amint épp hordágyon tolják az arcon lőtt Billt a történtek estéjén. Az alacsony növésű rapper viszont még kilőtt szemmel is odatartja a maroktelefonját a füléhez, hiszen a biznisz nem állhat le, a balján pedig Scarface arcáról olvashatjuk le, hogy szerinte ez rohadtul nem jó ötlet – később egy interjúban erkölcsileg erősen megkérdőjelezte a borítót.

Forrás:

DMX – Flesh Of My Flesh, Blood Of My Blood (1998)

A borító fotósa, Jonathan Mannion napokat töltött a voodoo kultúra feltérképezésével, a piros szín intenzív hatásával és a fehér nyugtató jellegével, miután úgy döntött, hogy 60 gallonnyi vér és egy kád lesz a legjobb DMX következő borítójának. A rapper azonban először értetlenül nézte a kádat és megkérdezte, hogy „azt akarod, hogy ide bemásszak?”. Aggódott, kifogásokat keresett, „most vett új gatyát”, majd mikor ezt az ócska kifogást meghallotta Jonathan, ledobta a gatyáját, mondván, vegye fel az övét, ha ezen múlik. Ez a lépés meggyőzte DMX-et, bemászott a saját gatyájában (mivel a másik szobában még a rendelkezésére állt egy tucat farmer) és megfürdött a vérben.

Forrás:

Makaveli, The Don Killuminati – The 7 Day Theory (1996)

2Pac utolsó olyan albuma, amelynek kreatív részéért és elkészítéséért felelt, de az album borítója okozott némi felháborodást. A borítón Pac látható, ahogy Krisztusként keresztre feszítették, amelyet ő úgy magyarázott, hogy azt érzi, így bánik vele a média. A rapper viszont tényleg meghalt még azelőtt, hogy a lemeze megjelenhetett volna, így sokan azt gondolták, hogy esetleg a Death Row szeretett volna egy kis szenzációhajhászást. Annak ellenére, hogy a borítón tisztán olvasható, hogy „a kép semmilyen módon nem kíván tiszteletlenséget mutatni Jézus Krisztus felé”, a vallásos embereknek könnyű indok volt a kiakadásra.

Forrás:
Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés