Keresés
  • Főoldal
  • Stílus
  • Az orosz divatóriás megpihen: vége a Gosha Rubchinskiynek?

Az orosz divatóriás megpihen: vége a Gosha Rubchinskiynek?

Kersner Máté- 2018.04.04. 17:18
2591
Valami új fog érkezni, de nincs több szezonális kollekció.

GOSHA RUBCHINSKIY AW 18 / fotó: Yana Davydova
A 33 éves, fotózással és filmkészítéssel is foglalkozó Georgij Alekszandrovics “Gosha” Rubchinskiy Moszkvából pár év leforgása alatt a modern kor egyik legfontosabb divattervezőjévé nőtte ki magát, de miben rejlik az általam is többször hivatkozott kreatív alkotó sikere? A csak férfi ruhákat piacra dobó, Gosha saját nevét viselő brand egy eddig alig ismert miliőt varázsolt a divatvilágba, ezzel egy teljesen új színként díszelegve a fashion-palettán. Georgij a komor és nyomorúságos orosz világ zaklatottságát jeleníti meg letisztult, klasszikus darabokon keresztül, képviselve a fiatalok alkotta orosz művész-szcénát. Befutása óta Goshát viselve mászkált A$AP Rocky, Travis Scott és Kanye West is, a hirtelen hype ellenére viszont a márka meg tudta tartani eredetiségét és továbbra is sikeresen közvetíti azt az egyedülálló miliőt, amit rideg arculatával hibátlanul megteremt 2008 óta.

Rubchinskiy cuccai végül minden outfit elengedhetetlen kellékei lettek, a cég pedig az Off-White-hoz hasonlóan a high fashion és a streetwear határmezsgyéjén mozog, az utóbbinál mégis egy picivel megfizethetőbb áron és jóval undergroundabb gyökerekkel. A Gosha üzenete a posztszovjet térségben ragadt, kopaszra nyírt, láncdohányos, frusztrált srácok és a más nemzetiségű egyénekből is elegyedő gördeszkás közönség érdeklődését is felkeltette, így előkelő pozíciót sikerült szereznie egy hozzáértő, autentikus fogyasztói körben.

A tervező / fotó: Grailed


Tucatnyi sikeres bemutató, i-D riport, közös, retró focimezek az adidas-szal, furcsa, kockás fejfedők a Burberryvel, felkapott pulóverek a Filával és a Kappával - mégis úgy látszik az alkotó -érthető módon- besokallt, és a következőt olvashattuk a márka Instagram posztjában, ami minden fajta szerkesztés és stilizálást hanyagolva olyan egyszerű megjelenéssel bír, mint magára a brandre jellemző arculat: “Abbahagyjuk a Gosha Rubchinskiy márkát, >>úgy, abban a formájában<< ahogy eddig ismerhettétek. Nem lesz több szezonális kollekciónk. Ehelyett valami új fog érkezni.

Instagram post by ГОША РУБЧИНСКИЙ * Apr 4, 2018 at 11:09am UTC

6,381 Likes, 415 Comments - ГОША РУБЧИНСКИЙ (@gosharubchinskiy) on Instagram


A döntést több személyes cél is indokolja: Rubchinskiy elmondása szerint több időt szeretne fordítani a vintage külsővel hódító, januárban a Carhartt-tal közös göncöket kiadó, Paccbet elnevezésű gördeszkás projektjére, amibe barátjával, Tolia Titaevvel együtt vágott bele pár évvel ezelőtt. Emellett azt is elárulta a Hypebeastnek, hogy skateshopot nyit Moszkvában, és talán a női darabok készítésébe is belefog, így bőven lesz miben kibontakoznia, és talán a fotográfiára is jobban tud majd koncentrálni. Sok sikert a továbbiakban is, várjuk az újabb húzásod, Gosha.


(BoF / Dazed)

Ajánlott

Hozzászólások