Kult
Tényleg meg lehet élni a Youtube videókból?
Van, akinek egészen bejött a biznisz.
A Youtube-ra naponta több 100 ezer videót töltenek fel a felhasználók. Vannak olyanok, akik csak 2-3 százas nézettséget tudnak produkálni, de természetesen akadnak olyanok is, akik elképesztő mennyiségű nézőszámot szednek össze, pedig nem atomkutatásról és irodalomról beszélnek.
Vegyük például Felix Kjellberg (ismertebb nevén PewDiePie) svéd Youtube felhasználót, aki egészen hétköznapi dolgokról tölt fel naponta, vagy hetente új videókat. Ő egy gamer, aki kipróbálja az új játékokat, vagy éppen régebbiekben visz végig nehezebb pályákat. Azt gondolnánk, hogy ezekből a videókból rengeteg van, és megoszlik a nézettség, ám elárulunk egy titkot. Nem így van. A svéd fiatalember az utóbbi években 12 millió dollárt szedett össze és 40 millió feliratkozót, pedig rengetegen támadják nap, mint nap, azonban ő nem adta fel.
Felix után, aki a hatalmas nézettséggel bekerült a Forbes 30 alatti sikeres emberek közé, Linsdey Stirling a legnézettebb, ugyanis a jéghegyek között játszódó, hegedűs dubstep számát már 131 millióan megnézték, és videói 6 millió dollárt hoztak neki a konyhára. Ő azért kicsit jobban profitál, mint Felix, hiszen neki a Youtube világhírt is hozott, ugyanis több földrészen koncertezett már az elmúlt egy évben, és meg sem áll addig, amíg az Antarktisz kivételével mindet meg nem látogatja.
Persze ezeket a videókat össze sem lehet hasonlítani az énekesek által feltöltött zenékkel, hiszen gondoljunk csak PSY-ra, aki először lépte át az 1 milliárdos nézettséget a Gangnam Style című videójával (az óta már a 2 milliárdot is bőven átlépte), vagy Wiz Khalifa és Charlie Puth közös számára, a See you again-re, ami a napokban lépte át szintén az 1 milliárdos nézőszámot.