Stílus
Interyou: Feelinkita – Egyedi, nagyvárosi, színes stílus
Általában, ha a hungarikumokról beszélünk, akkor mindig büszkeséggel töltik el minden magyar szívét. Azonban, érdemes az ételeken és italokon túl tekintünk, hiszen rengeteg olyan tehetséges hazai fiatal van, akiknek munkája nagyobb odafigyelést érdemelne. Ezúttal Laposa Kittivel, a Feelinkita márka megálmodójával beszélgettünk…
1. Gondolom mindig a szokásos kérdéseket kapod meg, de mi sem mehetünk el szó nélkül ezek mellett. Kérlek, pár szóban mesélj magadról!
Helóka, Laposa Kitti vagyok, 30 éves, Győrben születtem, de már 6 éve budapesti lakos. Szeretem a tejeskávét, a barátom palacsintáját, a ronda cipőket, az elektronikus zenét és a gusztustalan állatokat.
2. Hány éves korodtól kezdtél el foglalkozni a varrással? Ha jól tudom először „
megrendelésre” dolgoztál barátoknak? Mikor jött a fordulópont, hogy megcsináld saját
márkád a Feelinkitat?
Olyan tizenéves lehettem, amikor megkaptam első varrógépemet és onnantól varrogattam mindenfélét.
Jöttek a ruhaátalakítások, régi holmik felturbózása, és mivel ezt a barátok látták rajtam, így nekik is kellett,
ebből jöttek a megrendelések, és mindent lelkesen el is vállaltam, hisz úgy éreztem, bármit meg tudok csinálni, amit szeretnék, legyen az táska, bikini, pulóver, nadrág, felső, szoknya, kabát, papucs, gyerekjáték,
menyasszonyi ruha, lakástextil, autó üléshuzat, bármi. Aztán már önálló anyagokból szabásmintával dolgoztam, amikor elvégeztem a győri varrósulit, mert tudtam, hogy ha komolyan ezzel akarok foglalkozni, akkor azt szakmailag helyére kell tenni. Az iskola nagy löketet adott, versenyeket nyertem és azután már nem volt megállás, létrejött a Feelinkita: a Feeling + Kita szóösszetételből.
3. Saját magad találod ki, hogy épp milyen anyagokkal, formákkal szeretnél, dolgozni
vagy esetleg segítenek a barátok, közvetlen környezet az ötletelésben?
Általában magam találom ki igen, de nem ritka, hogy a hozzám közel állókkal közösen inspirálódunk.
Kétségtelen viszont, hogy a legeredetibb ötletek teljesen privát módon bukkannak fel. Most kíváncsi leszek, mit hoz ki belőlem az, hogy egy számomra tök új környezetbe költöztettük a műhelyt, kikerült az otthon intim szférájából, és több, hasonlóan kreatív emberrel egy légtérben fogunk együtt dolgozni. Ez a változás biztos inspirálóan fog hatni.
4. Honnan inspirálódsz?
Az utca emberéből, barátokból, újabban az instagramról, de leginkább a bulikból merítek, mert igazán ott tudjuk a legjobb formánkat adni. Az motivál, hogy egy partin vagy érdekesebb eseményen hogy nézünk ki, hogyan, s miben táncolunk, villogunk. Az este maga a kompozíció, a zenével, a társasággal együtt.
5. Indulsz/indultál bármilyen tervezői versenyen?
Egykettőn annó még Győrben a varrósuliban, azokat általában meg is nyertem, de azóta nem jelentkeztem.
6. Hogy érzed, mennyire van kereslet a mai világban egyedi, kézzel készített ruhákra?
Én személy szerint imádom őket, de mások is így vélekednek?
Te már csak tudod, hisz elsők közt voltál annak idején a megrendelőim között! 😛 Határozottan állíthatom, hogy van rá kereslet! Főleg külföldiek és a multiktól megcsömörlöttek keresik az ilyen egyszerűbb, hordható, jó szabású, olykor színesebb, de még megfizethető, egyedi darabokat. És ugye egy fontos eseményen, fesztiválon vagy csak a sima hétköznapokban is szeretünk különlegesen kinézni, mégha ezt néha a pénztárcánk nem is engedné meg. 😛
7. Hol és hogyan próbálod reklámozni a kollekciód, a munkáid? Gondolom Te magad is
mindig viselsz egy-egy darabot?
Igen, általában duplán varrok, egyet eladásra a boltba, és egyet magamnak, ez amolyan tesztelés és persze
tök jó reklám is. A Facebookon és az Instagramon is fent vagyok, itt adok hírt a ruhákról és magamról. Az évek során szerencsére önműködő lett a márkám, így nekem csak a lényegre kell koncentrálnom, megvarrni a ruhákat és bevinni a Lollipop Factory Budapest-be és a legtöbb cuccom gazdára talál, a sok hálás magyar rajongónak vagy csak véletlenszerű külföldi vásárlónak köszönhetően. Az új műhely projekt hozadékaként remélhetőleg lesz több történés, fotózás és egyéb plusz marketing segítség is végre.
8. Hol lehet rendelni, megszerezni a darabokat? Kész termékek vannak csak vagy esetleg
meg lehet téged keresni egyedi ötletekkel, amiket elkészítenél?
Egyéni vagy egyedi megrendeléseket nem vállalok már elég régóta, és sokat is dolgoztam azért, hogy ne is kelljen, így most nagyon kellemes a meló, hogy csak a saját ötleteimmel kell foglalkoznom. Fixen a Lollipop Factory Budapest-ben van egy kis „részlegem” már 4 éve, amit igyekszem mindig érdekességekkel vagy csak simán közkedvelt basic darabokkal feltölteni, illetve a győri Zerkában is megtalálható pár cuccom. Az érdeklődők egyébként elérnek a Facebookon és az Intsagramon is, ahol mindenféle pillanatképekkel adok ízelítőt a stílusom egészéről és ott tudnak érdeklődni az adott készletről, utánrendelhetőségről, várható áruról, postázási lehetőségekről stb…
9. Ha közremüködhetnél bármelyik divatcéggel/tervezővel melyik lenne az?
Nem is tudom, mostanában kezdtem úgy igazán instázni és ott rengeteg inspiráló külföldi oldalt követek, akikkel szívesen kóperálnék.
10. Mi a legnagyobb álmod, amit el szeretnél érni a ruháiddal, ha persze van ilyen?
Erre azért nehéz válaszolni, mert szerintem most éppen benne vagyok az álmomban 🙂 Már régóta vágytam rá, hogy legyen egy szép nagy tágas, világos, jól felszerelt műhelyem, ahol inspiráló környezetben, kreatív emberekkel tudok együtt dolgozni. Ettől hatalmas lendületet várok, már most imádom, pedig csak pár napja költöztünk be a Heinrich-udvarba, ez egy szuper közösség, mert hasonló tervezők dolgoznak egy kupacon. Műhelytársaim Ömböli Éva, aki varrónő és emelett manageri munkákat végez, illetve a tehetséges ékszertervező Nasha, akivel azelőtt is inspiráltuk egymást bulik előtti hirtelen ékszer/ruhavarrásokban. Azt hiszem nagyszerű dolgokat hozhatunk ki itt együtt egymásból a későbbiekben. 🙂