Tech
A Google hirdetési bizniszére pályázik a Facebook
Nem vagy fent Facebookon? Nem baj, akkor is pénzt fognak keresni rajtad.
Az nem újdonság, hogy az olyan nagy cégek, mint a Google vagy a Facebook folyamatosan figyelnek minket. Persze nem kiberrendőrséget játszanak, őket csak az érdekli, hogy milyen oldalakat nézünk, és mennyi időt töltünk ott. Ezeket az adatokat aztán a Google a Google Ads révén mindenhol, a Facebook pedig a saját oldalán használja fel hirdetésekhez. Zuckerbergék viszont a Wall Street Journel írása szerint az egész netes hirdetési bizniszt akarják.
Jelenleg 1.65 milliárd ember használja a legnagyobb közösségi oldalt. Ez hatalmas számnak tűnhet, pedig ez csak a fele a teljes internetes felhasználói körnek, így a Facebook hirdetései egy hatalmas szeletnyi emberhez nem jutnak el. Adataik viszont vannak, ráadásul nagyon sok. Mivel az oldal folyamatosan monitorozza a viselkedésünket ezért ezekből az adatokból már lehet viselkedésformákat és rendszereket felállítani (ergo általánosításokat készítenek a saját felhasználóik viselkedéséből azokra akikről nincsenek adataik), ez pedig hasznos lehet olyan oldalaknak is, akik a hirdetéseiket eddig a Google-re bízták. A terv tehát az, hogy a Facebook felveszi a versenyt a keresőóriással és azoknak is targetál majd hirdetéseket, akik igazából fent sincsenek az oldalon.