Aztaa
Új trend: a sportos „kocka”
Sport és játék jól megfér egymás mellett
Most megváltozik minden, amit a számítógépes játékok kedvelőiről gondoltunk! Egy friss kutatás rácáfol arra, hogy mozgásszegény életmódot folytatnának – sőt, az átlagnál gyakrabban sportolnak.
Egyre több időt töltünk számítógépes játékokkal, viszont ez nem feltétlenül vezet kevesebb sportoláshoz vagy egészségtelenebb életmódhoz – mutatják a Chio Mozdulj Gamer Mozgalom és a JátékosLét Kutatóközpont nagyszabású, 8000 fő részvételével készült kutatásának eredményei. Míg a 15 évesnél idősebb magyar lakosság alig több mint fele (56%) végez rendszeres testmozgást, addig a gamerek körében ez az arány kiugróan magas (82%).
Motiváció az edzéshez:
· 58% egészségesebb és fittebb szeretne lenni
· 50% jobban szeretne kinézni
· 43% pedig „csak” a mozgás öröméért csinálja
A legnépszerűbb mozgásformák a testépítés, a kerékpározás, a futás és a csoportos labdajátékok. Érdekes összefüggés, hogy akik csapatban szeretnek számítógépes játékkal játszani, azok nagyobb valószínűséggel fognak csapatban sportolni is.
Az alma és a fája
A játékkal és a sporttal töltött idő nem megy egymás rovására: azt, hogy valaki mennyit sportol, egyáltalán nem befolyásolja, hogy mennyit ül a számítógép előtt. Az viszont számít, hogy milyen példát lát otthon: kétszer annyit sportolnak azok, akiknek a családjában van rendszeres sportolásra példa, mint azok, akiknél nincs sportember a családban. Az előbbi csoport átlagosan havi 5-8 alkalommal mozog 60-90 percet, míg az utóbbi 3-4 alkalommal 30-60 percet.
„Életmódjukra vonatkozó negatív megjegyzést legtöbbször a szüleiktől kapnak a játékosok. Mindezt úgy, hogy sok esetben maga a szülő sem végez rendszeres testmozgást, pont az ellenkezőjét mutatva annak, mint amit vár. A játékosok nagy részére egyébként is jellemző a tudatosság – mivel többet ülnek a számítógép előtt, ezért tisztában vannak vele, hogy ennek negatív hatásait több testmozgással kell ellensúlyozniuk” – mondta Fromann Richárd, a JátékosLét Kutatóközpont vezetője, az ELTE Szociológia Doktori Iskola doktorjelöltje
A kutatásról
A Chio Mozdulj Gamer Mozgalom és a JátékosLét Kutatóközpont kutatásának célja az volt, hogy feltérképezze a játékosok sporttal és játékokkal kapcsolatos vélekedéseit, attitűdjeit és szokásait. Az önbevalláson alapuló online kérdőívet 2016. június 15. és 30. között összesen 8610-en töltötték ki.
Szocio-demográfiai adatok:
● Átlagéletkor 20 év, de a kitöltők több mint 40%-a 14-17 év közötti
● A nemek aránya a fiúk felé tolódik (89%-11%)
● Az életkori eloszlásból fakadóan a kitöltők többsége még tanuló, nem dolgozik
A Chio Mozdulj Gamer Mozgalom
2015 szeptemberében indult útjára az a kezdeményezés, amelynek célja egyfelől, hogy a számítógépes, illetve digitális játékokkal játszókat, a „gamereket” egészséges életmódra ösztönözze, másrészt lebontsa a velük szembeni előítéleteket. A mozgalom mögött az ország legnagyobb gamer rendezvénysorozata, a PlayIT szervezői, és a legnagyobb gamer életmód magazin, a GameStar állnak. A programhoz 2016 áprilisában névadó szponzorként csatlakozott a Chio márkával az Intersnack Magyarország Kft. is, amely piacvezető a sós snack termékek kategóriájában. A Mozgalom minden hónapban ingyenesen látogatható, változatos sportprogramokat, életmód tanácsadást kínál azzal a céllal, hogy megmozgassa a magyarországi játékos közösséget.
A következő Chio Mozdulj Gamer esemény egyben rekordkísérlet is lesz: több mint 1000 ember fog vizípisztoly-csatát vívni augusztus 27-én a Millenárison.
Facebook:
https://www.facebook.com/mozduljgamer/
Instagram:
https://www.instagram.com/mozduljgamer/