Stílus
Táskák az utazás szerelmeseinek: itt az őszi Zoe Phobic kollekció
Vasárnap este jelent meg a népszerű magyar márka őszi kollekciója, melynek központi témája az utazás, a szabadság, és a különböző kultúrák.
Amikor egy idegen várost fedezünk el, próbáljuk megragadni a lényegét, megismerni, milyen a kultúrája, hogy gondolkodnak, öltözködnek, mit esznek, hogyan élnek ott – van, hogy az egészből csak egy érzés, van, hogy konkrét motívumok ragadnak meg. Ezek köszönnek vissza a Zoe Phobic őszi, Wanderlust névre keresztelt kollekciójában, ahol az egyes táskák különböző városokról kapták az elnevezésüket, és a tervező látásmódján keresztül tükrözik ezek valós vagy elképzelt hangulatát. Az amerikai nagyvárosok hipster-kultúrája mellé belopóztak az ókori társadalmak, ahova legfeljebb csak szeretnénk visszautazni – és inspirációért sokszor meg is tesszük: a maja és az azték kultúra. Athén ókori márványoszlopai letisztult, fehér táskában öltöttek testet, Lisszabon és Kairó fülledt, egzotikus hangulatát pedig a barackszínű táskák hordozzák magukon.
Néhol kicsit erőltetett vagy hiányzik a városbeli megfeleltetés, de ne felejtsük el: ez az egész zseniálisan felépített, tudatos marketing. A Zoe Phobic sikere, amit az új kollekció kétségkívül továbbvisz majd, abban áll, hogy tökéletesen belövi, kinek és mit akar eladni, ehhez pedig milyen árakra és kommunikációra van szüksége. Egy kis egzotikum, egy kis különlegesség, az amúgy teljesen letisztult, hordható táska-fazonokba bújtatva, és meg is van a siker. A termékeket ma már rég nem elég a jó minőséggel vagy tartóssággal reklámozni, sőt, a fogyasztói társadalomban e kettő érték egyre inkább hátrébb szorul. A vásárlók többet keresnek: egy imidzset, életérzést akarnak megvenni, és ezért van szükség a centire kimért, tudatos kommunikációra, főleg egy feltörekvő, magyar márka esetében. Jelen esetben az utazás, világlátottság, és a nomád életmód romantikája jelenik meg, mint idealizált értékek a modern társadalomban. Azonban marketing meg hangzatos elnevezések ide vagy oda, az egész csak akkor tud működni, ha a termék önmagában is megállja a helyét, és érzékenyen tükrözi az utcai divat trendjeit, a vásárlók igényeit és pénztárcáját.