Stílus
Ennyit kapnak a divatbloggerek egy Instagram-posztért
A divatblogolás – még ha valaha tényleg az egyedi stílus képviseletéről szólt is – mára inkább biznisszé vált, amit a posztokért fizető márkák fölöznek le.
A Vogue szerkesztői szerint nevetséges, amit a divatbloggerek művelnek a divathetek alatt.
„Az igazi stílus ünneplése helyett az egész a feltűnő ruhákban való pózolásról szól” – írta Alessandra Codinha, a Vogue.com divathír-szerkesztője.
„Csak egy megjegyzés azoknak a bloggereknek, akik óránként váltogatják a tetőtől-talpig szponzorált outfitjeiket: kérlek, hagyjátok abba. Találjatok egy másik munkát. Ezzel a halálba hajszoljátok a stílust” – akadt ki cikkében a Vogue kreatív igazgatója, Sally Singer is.
[instagram]BLHMlRGh-q3[/instagram]
A divatbloggerek számára viszont az egészben jóval több van, mint feltűnési viszketegség: money, money, money. Aki már több mint egymillió követőre tett szert az Instagramon, ötezer és húszezer font között kereshet egy-egy poszton. A Kardashianok például 400 ezer dollárért posztolnak az Instagramra – írta meg a Page Six egy marketing szakértőre hivatkozva.
A divatblogolás – keveseknek és elszántaknak – de jól kereső munka. Be kell fektetni a követőbázis felépítésébe (akár követővásárlással, akár idővel és energiával), aztán jöhetnek az igyencuccok, végül pedig a fizetett reklámok. Hogy mi reklám és mi nem, arra pedig semmi nem kötelezi a bloggereket, hogy megmondják. Így a követőik azt hihetik, a blogger, véleményvezér egyedi stílusát látják, nem csak egy fizetett reklámot.