Tech
Nem ússzuk meg: a Facebook is bevezeti a hirdetéseket a videóinál
A tervek szerint csak a videók közepén jelenik majd meg reklám.
A Facebook pár éve eléggé ráerősített a videós tartalomra, de ebből eddig a kontentkészítők nem sok pénzt láthattak. A rendszer a Youtube és más videómegosztókkal ellentétben ugyanis nem engedi a reklámelhelyezést, így az egyetlen megoldás a szponzorált tartalmak készítése. Legalábbis eddig így volt. Most viszont a legnagyobb közösségi oldal elkezdi kiterjeszteni a hirdetési rendszerét, mely az alábbi szabályok szerint működik majd:
- Reklámot csak olyan videónál lehet elhelyezni, aminek a hossza eléri a másfél percet.
- A reklám nem jelenhet meg a videó elején, mint pl. Youtube-on.
- A felhasználónak minimum 20 másodpercet meg kell néznie a videóból, hogy reklámot kapjon.
A döntés valószínűleg sok Youtube-on tevékenykedő videóst fog rávenni arra, hogy Facebookon is megossza a kontentjét, hisz a hirdetésekből bejövő pénz felosztása ugyanaz lesz, mint a Google videómegosztóján: 55% üti a kontentkészítő markát, a többi a cégé.
(via Recode)