Hiphop
Az Atlantic Records állítólag csúnyán lehúzza a neki dolgozó producereket
De más kiadók is trükközhetnek.
Roppant érdekes interjút adott tegnap E. Dan a BeatStars nevezetű rádióműsorban. Ha valakinek nem lenne ismerős a név, eláruljuk, az úriember producerként tevékenykedik. A legnagyobb nevekkel dolgozik együtt a szcénában, legutóbb például Wiz Khalifa, Khalifa című lemezére írt alapzenéket. Szóval E. Dan azt találta mondani kollégájának, DJ Pain 1-nak az adásban, hogy a világ egyik legnagyobb kiadója, név szerint az Atlantic Records, mindent elkövet annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb pénzt kelljen kifizetni a náluk megjelenő albumok producereinek.
Éppen ezért nem nagylemezként dobják ki ezeket a cuccokat a piacon, hanem mixtape, esetleg válogatáslemezként. Így sokkal kevesebbet kell utalniuk a beatmakereknek, nagyjából csak az átlagos jutalmazás felét.
[twitter]https://twitter.com/BeatStars/status/948290315877720066[/twitter]
„Fogalmam sincs miért hívták a Khalifa lemezt „street album”-nak. Mindig olyan megnevezéskkel állnak elő, amelyek azt sugallják, hogy mindeki ugyanannyit dolgozott az adott cuccon. Így csak a beígért gázsi felét kaptam meg. És ez megy már évek óta” – fakadt ki az élő adásban Dan.
Az interjú hamar felkapott lett a neten, több ismert producer is hozzászólt, elmesélte hasonló tapasztalatait.
Dj Booth azt pedzegette, hogy ez nem csak az Atlantic-nál van így, hanem kábé az összes kiadónál. Erre kontrázott aztán rá Sonny Digital, aki szerint minden label ezt játssza el a producerekkel.[twitter]https://twitter.com/SonnyDigital/status/948562086099120128[/twitter]
„Ne csak az Atlantic-ról beszéljünk. Az összeset mondhatnánk. A Cash Money volt, hogy igazi albumoknál nem fizetett a producereknek. Nem lehet egy kiadót kipécézni, mikor mindenki ezt csinálja”.
Az egész történetben talán az a legérdekesebb, hogy az Atlantic valóban a világ egyik legbefolyásosabb kiadója. Olyan sztárok tartoznak hozzájuk, mint Ed Sheeran, Bruno Mars, a Migos, Cardi B, vagy a már említett Wiz Khalifa.
A kérdés költői: ha a legnagyobbak így trükköznek, mi mehet a kisebb labeleknél?!