Stílus
500%-kal növekedtek az adidas YEEZY eladások
Mert végre széles körben is lehet őket kapni.
Kanye West és az adidas, YEEZY brandjének elindulásakor egymást ölték a hypebeastek egy-egy pár megszerzéséért. Hatalmas volt a harc, mivel a cipőket limitált számban gyártották, így nem csak a streetwear divatot kedvelők, de az egész felhajtásból hasznot húzó emberkék is versenybe szálltak, néha akár kifejezetten tisztességtelen módszereket bevetve. A polihisztor rapper később ígéretet tett, hogy felpörgetik a gyártást, megszüntetve az online versenyfutást, mainstream termékké téve a lépőket. Ez a döntés rövid távon mindenképp jövedelmezőnek bizonyult az adidas számára.
[twitter]https://twitter.com/NPDMattPowell/status/1089994587215560704[/twitter]
A 350, 500 és 700-as YEEZY-k tömeges gyártása 500%-os növekedést hozott a brandnek 2018 utolsó negyedévében. Az amerikai NPD piackutató cég sportruházati szakértője, Matt Powell szerint ez egy nem várt növekekedés, hisz ki gondolta volna, hogy ennyi ember szeretett volna YEEZY cipőt, csak korábban nem tudott hozzájutni a limitált darabszám miatt. Ye új „tömegtermék” taktikája tehát egyelőre bejött, pedig sokan kételkedtek benne, kérdés, hogy mennyi ideig tudja fentartani a hype-ot, hisz az első nagy rohamot könnyen követheti érdektelenség, ez már csak a következő szezon cipőinek színvonalán múlik.
Eközben a Nike is tudta pár százalékkal növelni az eladásait, de sajnos a Jordan brandjük eladásai tovább csökkentek. A Converse szintén gyengélkedett a tavalyi utolsó negyedévben Észak-Amerikában.