Hiphop
A Portishead alapítója totál kibukott, amiért az ő dalukból mintázták Lil Pump új számának instruját
Meg amúgy is, ki az a Lil Pump?
Január utolsó napján látott napvilágot Lil Pump legfrissebb klipje, a Racks on Racks című számhoz készült őrült vizuál. A trekk, kevesebb mint egy hét alatt, immár 10 milliószor pörgött le Youtube-on, ám ez közel sem jelenti azt, hogy mindenkinek maximálisan elnyerte volna a tetszését – és most nem az ósuli kontra újhullám unalomig ismételt cicaharcára gondolunk.
[vembed youtube=”ksX_Xkf3Ryg” ]A brit Portishead-ből ismert angol zenész, Geoff Barrow teljesen kiakadt ugyanis azon, hogy Pump, helyesebben a szám producere, Diablo a The Alien című Portishead dalból mintázta a Racks on Racks instruját. Hiphop körökben ez teljesen szokványosnak mondható, Barrow nem is a sample, sokkal inkább a szám „üzenetén” akadt fenn. Elégedetlenségének egy Twitter posztban adott hangot, melyben egyáltalán nem kímélte a floridai rappert.
„Ki az a Lil Pump? Felhasználta a zenénket a kibaszottul szexista cuccához. Szeretnénk tisztázni, erre mi nem adtunk engedélyt. Két lány édesapjaként mondom, ennek a mocsoknak el kell tűnnie”.
A bejegyzés megszületésével azonban még nem ért véget a sztori. A Pitchfork megkeresésére Barrow a minap hosszabban is kifejtette véleményét a dologról, bár már jóval higgadtabban fogalmazott.
„Szó sincs arról, hogy a jogdíjakon rugóznánk. Egyáltalán nem. Csak tudatni akarjuk az emberekkel, hogy nekünk semmi közünk az egészhez. A mi beleegyezésünk nélkül született meg ez a fiatal lányokat degradáló trekk. Egyszerűen felfoghatatlan számunkra, miért nem szállnak rá a médiahatóságok az ilyesmire. Előre tudom, hogy vén faszoknak fogak tartani minket, akiknek már semmi helye a zeneiparban, de nekünk ez nem fér bele, életkortól függetlenül”.
A The Alien instrumentális dal egyébként a tavaly bemutatott, Expedíció cimű brit sci-fi thriller filmzenéjeként vált ismerté.
[vembed youtube=”iOXyLMtx4tM” ]