Stílus
A Louis Vuitton lett a 2019-es év legtöbbet érő luxusmárkája
A Louis Vuitton lett a világ legtöbbet érő luxusmárkája 2019-ben – derült ki a BrandZ hivatalos rangsorából.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a nagy múltú francia divatház értéke az elmúlt év során 15%-kal emelkedett, ennek a növekedésnek hála kerülhetett a dobogó első helyére a Louis V.
A brand jelenleg így 47.2 millárd dollárt, azaz közel 13.382478 trillió magyar forintot ér, melynek mértékét és nagyságát érzékeltetni közel lehetetlen.
A francia márkák uralma egyébként hatalmas: a top tízből egyenesen hat luxuscég franciaországi alapítású/székhelyű, ebből a második helyen a Chanel végzett 37 milliárd dollárral, a harmadik pedig a Hermès lett 31 millárddal. Mindezentúl nagyot ment még az Yves Saint Laurent is, hiszen nekik sikerült a legnagyobb értékbeli növekedést produkálniuk nem kevesebb mint 47%-kal, ebben a kategóriában a második a Dior lett, 29%-os növekedéssel.
Alább az idei év legértékesebb brandjeinek top 10-es listája a BrandZ adatai alapján:
1. Louis Vuitton (47.2 millárd dollár)
2. Chanel (37 milliárd dollár)
3. Hermès (31 milliárd dollár)
4. Gucci (25.3 milliárd dollár)
5. Rolex (8.4 milliárd dollár)
6. Cartier (6 milliárd dollár)
7. Burberry (4.7 milliárd dollár)
8. Dior (4.7 milliárd dollár)
9. Saint Laurent / Yves Saint Laurent (3.6 milliárd dollár)
10. Prada (3.5 milliárd dollár)