Stílus
Virtuális cipőt kezdett árulni a Gucci, 5 ezer forintért
Egyre populárisabbak az NFT-k (non-fungible tokenek), azaz az olyan egyedi digitális fájlok, melyeknek a tulajdonosait a blockchainen keresztül vissza lehet keresni. A trend egyrészről hatalmasat megy a műgyűjtő szcénában, ahol a művekre való licitálás új, digitális forradalmát látják benne, Grimes például nemrég több millió dollár értékben adott el digitális műveket, de nem csak a digitális művészetet tarolták le az NFT-k, zenékre, videókra, sőt nemrég még a Twitter alapítójának egyik posztjára is lehetett licitálni. A trendből láthatóan a divatvilág sem akar kimaradni, hisz a Gucci most a Wanna nevű divat-tech céggel együttműködve digitális sneaker árusításába kezdett.
A Gucci Virtual 25 elnevezésű cipőt a Gucci mobil applikációján keresztül lehet megvásárolni, közel 5 ezer forintért, cserébe pedig a kiterjesztett valóság technológia segítségével nézegethetjük, hogy miként nézne ki a lábunkon, ha kézzel fogható lenne, és valóban létezne. A virtuális sneakert Alessandro Michele, az olasz luxusmárka kreatív igazgatója tervezte.
A Gucci már korábban is együtt dolgozott a Wannával, akkor a saját sneaker katalógusukat digitalizálták be, hogy a vevők a kiterjesztett valóság technológia segítségével próbálhassák fel a kiválasztott lábbeliket. Ez az első alkalom, hogy virtuális cipőt is árulnak, a Wanna appjában eddig digitális Nike, adidas, Jordan, Yeezy lépőket lehetett próbálgatni (de megvenni nem).