Stílus
A Gucci és a Balenciaga kollekciójával végérvényesen kimaxolásra került a kollab-és logómánia trend
Ami egykor csak egy limonádé INNA dal (ő az a román énekesnő, akinek Hot nevezetű zenéjét sajnos mindannyian jól ismerjük) címe volt, és amit csak ilyen, ilyen és ilyen ízléstelen replikák képében láthattunk, most valósággá vált. Arról van szó, hogy a luxusbrandek világának két talán legtöbbet emlegetett márkája, a Gucci és a Balenciaga összeállt, és elkészítették első közös kollekciójukat.
A társulásban testet ölt minden, ami az elmúlt évek divatját jellemezte: logó logó hátán, nagy, kirívó minták, formabontó, olykor őrült szabású ruhák és a nemi kereteket lebontó, genderfluid darabok minden mennyiségben, vélhetően rekord magas összegekért. Nem mellesleg itt egy újabb példa arra az eszement, sokszor nemigen indokolt, sorozat-szerű kollabgyártásra, ami uralkodó trendje és szinte alapvető eleme a kortárs divatnak, és ami kitermelt megannyi futószalagon érkező, érdekesnek, vagy izgalmasnak nem nevezhető, két-három brand lelketlen összeborulásából született kollekciót (lásd: Prada x adidas, Gucci x The North Face).
A kollab létjogosultságát illetően fontos kiemelni, hogy a Gucci és a Balenciaga egyaránt a Kering csoporthoz, avagy ahhoz a multinacionális luxus-konglomerátumhoz tartozik, melynek olyan további high fashion brandek vannak a tulajdonában, mint a Saint Laurent, a Bottega Veneta, vagy épp az Alexander McQueen, így tehát némileg indokolt volt, vagy mondjuk úgy, hogy a levegőben lógott már egy ilyen kaliberű összeállás.
Nem mellesleg idén 100 éves a Gucci, az Alessandro Michele kreatív igazgató által koordinált márkától így mindenképp valami nagy dobást várt az egész ipar. Ha a jelenlegi kollekció, és a hozzá készült film, illetve az Aria névre keresztelt bemutató monumentalitását nézzük, a dizájner bőven ki is elégítette az elvárásokat. A show képzeletbeli helyszíne a Savoy Club lett, ez egyfajta utalás a londoni Savoy Hotelre, ahol az alapítóatya, Guccio Gucci egykor csomaghordó fiúként dolgozott. De nem csak így idézte meg a múltat Michele, a tervező lerótta a tiszteletét az egykori Gucci kreatív igazgató, Tom Ford előtt is több régi, ikonikus darab visszahozásával. Ahogy a The Cut is kiemeli, a bemutató alatt végig olyan trapslágerek dübörögtek, melyek a Gucci márkát említik, így nem véletlen, hogy szólt a Gucci Gang Lil Pumptól, a Green Gucci Suit Rick Rosstól és Futuretől és a Gucci Flip Flops is Bhad Babietől és Lil Yachtytól.
És természetesen nem lehetett nem észrevenni a Balenciaga Guccival kevert logóit sem, melyek a pletykákat igazolva jelezték, hogy itt bizony készült valami közös, és számos apróságot, köztük a kicsi szemüvegeket, széles vállakat és töméseket és a bakancsokat sem, mely az előbbi márkára és tervezőjére, Demna Gvasaliára oly jellemző kiegészítők. Volt a kifutón B betűs, dupla G monogramos kézitáska, csillivilli Gucci és Balenciaga nyakláncok és pár dupla márkajelzéses ballonkabát és zakó is.
[instagram]CNsO8VbKQNm[/instagram]
Mint a Highsnobiety írja, a Gucci és a Balenciaga társulása a high fashion univerzumának Nike x adidas kollabja, olyan, mintha Messit és Ronaldót látnánk egy csapatban focizni, vagy mintha Drake és Kanye West összeállna közös albumon dolgozni. Szinte elképzelhetetlen, olyan érzés, mintha évezredes igazságok dőlnének meg egy ilyen abszurdnak tűnő opció teljesülésével. Ez az összeborulás viszont megtörténni látszik, és ki tudja, talán előre is vetíti egy teljesen új korszak eljövetelét, már ami a kollaborációkat illeti.
Hogy a két ház közös darabjai pontosan mikor és hol fognak megjelenni, egyelőre rejtély, az viszont biztos, hogy a közös kollekciót már most elkönyvelhetjük a 2021-es év, sőt, meg merjük kockáztatni, hogy az új évtized egyik legtöbbet emlegetett, óriási jelentőségű divatipari mérföldköveként.