Hiphop
Kid Cudi szerint a „Man on the Moon” lemez örökre megváltoztatta a rap zenét
Egy album hosszú távú hatását nem mindig lehet előre látni. Jó példa erre, hogy a Daft Punk „Discovery” lemezére anno mindössze 6.4 pontot adott a megjelenésekor a zenekritikusok egyik Mekkájának tartott Pitchfork, pedig utólag már tudjuk, hogy nem csak a robot zenészek diszkográfiájának ékköve az album, de az elektronikus zenében is fontos mérföldkő lett. A Pitchfork amúgy nemrég egy külön cikkben pontozott újra hasonló baklövéseket, de többek közt Kid Cudi debütjét kihagyták belőle, pedig a rapper „Man on the Moon: The End of Day” lemeze, valljuk be, igazságtalanul csak 4.1 pontot kapott tőlük.
A rapper Twitteren reagált a már-már elfeledett, de most ismét előhúzott kritikára.
„A Pitchfork sosem adott jó pontszámokat nekem, és lám-lám még mindig itt vagyok évekkel később. Nem baj, nem kell megváltoztatniuk a pontszámot. Az egész világ tudja, még azok is, akik utálnak, hogy az az album örökre megváltoztatta a hiphopot” – írta Cudi.
A Man on the Moon egyébként saját bevallásuk szerint olyan rappereket inspirált, mint Lil Yachty, Logic, Isaiah Rashad, Tyler, The Creator, A$AP Rocky, Juice WRLD, és a legnagyobb mértékben, Travis Scott, akinek a debütáló, Owl Pharaoh mixtape-je egyértelműen Cudi lemezéből táplálkozik. A Man on the Moon emellett segített elterjeszteni azt a fajta introspektív és törékeny hiphop stílt, amit Kanye elindított a 808s & Heartbreak-kel, majd később a The Weeknd, és Drake is továbvittek.
Cudi egy későbbi posztjában elismerte, hogy fiatalkorában zavarták a rossz kritikák, mivel attól félt, hogy ezek bezavarnak majd a karrierjébe, és a rajongók inkább meg se hallgatják a projektjeit, de szerencsére az idő őt igazolta, és jelenleg is fontos szereplője a szcénának.
(Complex)