Stílus
A Prada volt 2023 első hónapjainak legfelkapottabb brandje
A Lyst minden szezonban felfedi, hogy ki a menő és ki nem: 2023 első negyedévében a győztes a Prada, amely már a második negyedévben került az első helyre.
A második helyen a Miu Miu foglal helyet. Lyst listák kezdete óta ez a legmagasabb helyezésük, köszönhtően a márka iránti keresleg növekedésének, a kirobbanó őszi/téli 2023-as kifutó show-nak, és a New Balance együttműködésüknek. A harmadik helyen a Moncler áll, a tavalyi helyezésével megegyezően. A Valentino egy helyet javítva a negyedik, a LOEWE két helyet javítva az ötödik, a Bottega Veneta pedig továbbra is a hatodik. A Dolce & Gabanna a hetedik, míg a Versace öt helyet ugrott fel a nyolcadikra – ez az egyik legnagyobb növekedés ebben a negyedévben. Hogy miért? A hihetetlen sztárfellépőkkel teletűzdelt FW23-as kifutó show miatt, amelyre napokkal az Oscar-gála előtt került sor Los Angelesben, ami viszont több mint 39,8 millió megtekintést generált a TikTok-on, és 44%-os keresésnövekedést eredményezett.
A Gucci, amely egykor többször is a világ legforróbb márkája volt, hét helyet esett vissza a kilencedik helyre. Hivatalosan nem közölték az okot, de lehet, hogy köze van Alessandro Michele távozásához, és hogy a háznak ezt követően egy szezonon keresztül nem volt kreatív igazgatója. Kiderül, hogy a Gucci vissza tudja-e szerezni a fölényét a következő negyedévben. Az első tízben a Saint Laurent zárja a sort.
A 11. helytől a 20. helyig – sorrendben – a Dior, a Nike, a Louis Vuitton, a Diesel, a Burberry, a Fendi, a SKIMS, a 18. helyen a Balenciaga, amely hét helyet esett vissza a viták és a megosztó FW23-as kifutó show hatására, a Jacquemus, és a JW Anderson márkákat találjuk.
A Lyst a listák összeállításakor a saját platformjuk vásárlói szokásain túl Google keresési adatokat, valamint közösségi médiás említéseket és statisztikákat is figyelembe veszi, így kikalkulálva, hogy milyen darabok voltak a fogyasztók kedvencei az év bizonyos szakaszaiban.