Stílus
A milánói divathét csúcspontja: bmx kormányok és törött gördeszka lapok, amiket viselni is lehet
Épp zajlik a június 17 és június 22 közt tartandó, férfi darabokat felvonultató, évente kétszer rendezett Milánói Divathét, melyen a Jonathan Anderson által vezetett JW Anderson brand elvitte a showt.
Ahogy a Vogue írja, a brit származású, jelenleg 37 éves Anderson azelőtt, hogy a divatvilágban megtalálta volna a helyét, színésznek készült, egy felvételije során pedig a megosztó és bátor Pitchfork Disney nevű, eredetileg 1991-ben bemutatott darabból játszott el egy részletet.
A tervező ezt először 2013-ban említette a brit Vogue-nak, azóta eltelt majd 10 év, Anderson újraolvasta Philip Ridley imént említett darabját, ez pedig rögvest meghozta az ihletet első milánói kollekciójához.
A Pitchfork Disney alapvető témái a fiatalság, a lázadás, és e kettőnek mixe, a fiatalok rebellis világa. Ezt a „youth”-érzést emelte át a 2023-as tavaszi-nyári férfi kollekció és a szintént itt bemutatott Resort 2023 elemeibe a dizájner, akit elmondása szerint a „színház sokkja” érintett meg, és ezt is akarta megmutatni a kifutón.
Ez végül elképesztő darabokban öltött testet, úgy mint a címünkben is kiemelt bmx kormányokkal és félbetört gördeszkával (ifjú energiák és skate & destroy, vagy mi) tarkított, amolyan élő installációként magunkra húzható pulóverek kék, szürke és fekete-piros/fekete-fehér csíkos kiadásban.
Mint a Vogue kritikájában olvasható, a kollekció a ruházkodásról és a modernitásról kialakított percepcióinkat teszi próbára. Az egyfajta nosztalgikus modernitás érzetét olyan további darabok idézhetik fel, mint a CD-kkel telerakott kapucnis pulóverek, vagy a konzumizmus/konzumerizmus előtt tisztelgő és annak egyben görbe tükröt mutató vonalkódos felsők.
De kiemelkedő még a konzervdobozos, lyukas fekete felső és Rembrandt arcképe is. Utóbbi egy, Self-Portrait in a Cap, Open-Mouthed névre hallgató rézkarc szelfi 1630-ból – az időtlen modernség, ugyebár.