Aztaa
A Squid Game-nek köszönhetően 7800%-kal megugrott a fehér Vans Slip-On cipők eladása
Óriásit megy a hetekben a Squid Game, avagy a Netflix új dél-koreai dobása: a sorozat inspirálta mémek ezrei születnek, melyek elárasztották a Twittert és az Instagramot, ezen túl tele van vele a TikTok, mi több, a széria első helyen nyitott mind a 83 országban (!), ahol a streaming-szolgáltató elérhető – ilyenre még nem volt példa ezelőtt.
Ha ez nem lenne bőven elég, a Squid Game még a Vans márka eladásain is óriásit dobott: a Sole Supplier szerint nem kevesebb, mint 7800%-kal nőtt meg a fehér Slip-On lábbelik eladása a sorozat premiere óta. Mindez nem véletlen, az izgalmas széria szereplői ugyanis ilyen – igaz, nem brandingelt – sneakert és zöld uniformist viselve mérettetik meg magukat különféle gyerekjátékokban. A tét rengeteg pénz, és persze az életük.
Mint a Soutch China Morning Post a Lyst Insights-ra hivatkozva írja, az internetes keresések megsokszorozódtak a melegítőszettekre („tracksuits” keresőszó – 97%-os növekedés) és a fehér lépőkre (145%-os növekedés), emellett pedig az őrök által hordott piros szerkó is kelendő és keresett termék lett.
Közeleg a halloween, a fenti adatokat látva pedig elkönyvelhetjük, hogy idén nagyon sokan öltöznek majd Squid Game-versenyzőknek, vagy akár a fekete ruhás, futurisztikus-maszkos főgonosznak – ezt a tényt csak tovább erősíti, hogy az Amazonon is pörögni kezdtek a sorozatból ismert kosztümök, a kínálat pedig csak bővül és bővül.
Ami a Vans brandet illeti, a cég True White/Triple White modelljéről van szó, mely természetesen itthon is megvásárolható 12-és 19 ezer forint közti áron, üzlettől függően.
Jogosan lehet déjà-vu érzésünk, hiszen nem ez az első alkalom, hogy egy fehér Vans sziluett ilyen népszerű lett, gondoljunk csak a 2016-os Damn Daniel-mémre, ami szintén akkora hatást gyakorolt, hogy az egekbe repítette a kaliforniai kultmárka fehér cipő-eladásait.