Kövess minket

Tech

A TikTok, a Netflix, és a Spotify is limitálja Oroszországban a szolgáltatását

Megosztva

Egymás után jelentik be a különböző cégek, hogy felfüggesztik, vagy limitálják a jelenlétüket Oroszországban, válaszul az Ukrajna ellen indított háborúra.

A Netflix például már előző héten bejelentette, hogy leállítja a folyamatban lévő orosz programjait, de a hétvége során továbbmentek, és eldöntötték, hogy úgy egészében lelövik a streamingplatformot az országban. A Netflix 2016 óta elérhető az oroszoknál, de azóta mindössze 1 millió feliratkozót tudtak gyűjteni a közel 145 milliós országban.

Szintén „bekeményít” a Spotify, igaz csak részlegesen. Egyrészről bezárták az összes orosz irodájukat, másrészről megszüntetik az országban az előfizetéses Premium kategóriát, teljesen viszont nem vonulnak ki, így reklámokkal ugyan, de lehet használni Oroszországból a streamingplatformot.

A TikTok is lépett, nem elérhetőek az élő streamek az oroszoknál, az orosz felhasználók pedig nem tölthetnek fel új tartalmakat a platformra, az app viszont ettől még elérhető marad náluk. A kínai tulajdonban lévő TikTok azzal magyarázta az oroszok részleges kizárását az app használatából, hogy nincs arra kapacitásuk, hogy lépést tartsanak az orosz hatóságok által előírt cenzúrával. Oroszországban ugyanis tilos háborúnak hívni a háborút, a TikTok pedig nem képes ilyen tempóban monitorozni az összes videót, ezért inkább nem engedi meg, hogy az oroszok feltöltsenek új videókat. A TikTok amúgy nagyon népszerű az országban, 36 millióan használják naponta.

Korábban már az IKEA, H&M, Disney, Warner Bros., Adidas, Harley-Davidson, Apple, Samsung, Chanel, Zara, Puma, Prada, és rengeteg másik brand is bejelentette, hogy bevezetnek valamiféle korlátozást, vagy felfüggesztik a tevékenységüket Oroszországban.

(BBC)

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés