Aztaa
A Versenyhivatal vizsgálja, hogy tényleg a Pápa áldotta-e meg az Ékszer Tv-ben reklámozott termékeket
Mivel így hirdették őket.
Több jelzés érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz az Ékszer Tv című műsor miatt, ezért a hatóság versenyfelügyeleti eljárást indított az üzemeltető Emporia Style Kft.-vel szemben, mert valószínűsíthető, hogy a műsor értékesítési módszerei sértették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
A hivatal azt vizsgálja, hogy a vállalkozás valóban értékesítette-e a reklámozott ékszereket az eredetiként feltüntetett áron – akár korábban, akár a műsort követően – vagy a kedvezményesnek hirdetett árakkal csak a vásárlókat kívánta vásárlásra ösztönözni, illetve, hogy a bemutatott termékek rendelkeznek-e a megjelölt tulajdonságokkal, mint például „a Pápa áldásával„.
A GVH azt is felméri, hogy a nézők számára élő adás benyomását keltő televíziós műsorban a telefonálóknak valódi hatásuk van-e az adás menetére, vagy előzetesen rögzített, meghatározott forgatókönyv szerint zajló felvételt látnak. A hivatal ezen felül azt is vizsgálja, hogy a műsorban azzal az állítással, hogy a kínált termékek csak korlátozott ideig és folyamatosan csökkenő készletben állnak rendelkezésre a kedvezményesnek minősített áron, a fogyasztókat azonnali döntéshozatalra késztetik-e, megfosztva őket a tájékozott döntéshez szükséges időtől és alkalomtól.
[vembed youtube=”7Cr6ee0Pkfw” ]