Aztaa
A vodkánál és a pálinkánál is több gyomorkeserűt gurítanak le a magyarok
Imádjuk az Unicumot és társait.
A Nielsen adatai szerint évi 80 milliárd forintot költ el a magyar lakosság égetett szeszre – írja a Világgazdaság. A piackutató felmérése szerint az értékesített szeszekből 26%-ot tesznek ki a gyomorkeserűk (Unicum, Becherovka, Jägermeister és társai), ezzel pedig a vodkát (25%) és a pálinkát (17%) is megelőzik.
A népszerűségük ráadásul az elmúlt egy évben csak nőtt. A tavaly szeptember és idén augusztus között figyelt időszakban 12 százalékos növekedést mutattak ki a korábban mért adatokhoz képest. Ezzel együtt összesen több mint 44 ezer hektoliternyi gyomorkeserű fogyott a mért időszakban.
Az Egészségügyi Világszervezet felmérése szerint az éves hazai alkoholfogyasztás 12,3 liter fejenként, hasonlóan sokat isznak még a lengyelek, a szlovákok, a lettek és a britek is.