Stílus
Alig 50 000 forintért újra divatgyilkos tinédzser lehetsz az ALYX és a Heelys gurulós cipőiben
Giccsfaktor kimaxolva, vissza a kétezres évekbe!
2018 divatvilágában egyértelműen a formabontó ötleteké a főszerep. Magasított sarkú, luxus Crocs papucsok, levágott fejek a kifutón, és strasszköves Putyin-pólók után jelen esetben nosztalgiázhatunk egyet, és nem is akárhova, a divatvilág zsákutcájába, a fashion univerzum poklába, vagyis a kétezres évekbe krúzolhatunk vissza.
1998-ban az amerikai Roger Adams gondolt egyet, elvonult a garázsába, kísérletezgetett, majd a kor elvárásainak megfelelően, a nullás éra kezdetén uralkodó stílust tökéletesen interpretálva, sőt, talán inkább meg is teremtve azt 2000-ben kiadta első gurulós cipőit a Heelys márkanév alatt. Az őrület aztán 2005-re Magyarországig jutott, ahol a bumszli Vans, Etnies, DVS, vagy esetleg Circa surranóink mellett már Adams agyszüleményeit is üdvözölhettük. Aztán ahogy elhagytuk 2010-et, szép lassan kiderült, hogy amikben Green Dayt és Linkin Parkot hallgatva, csuklószorítós, bő nadrágos, DC fullcapes tiniként becsúsztuk a suli folyosóját, már igazán nem trendik: ezeket inkább mindenki halálra ítélte, és próbálta örökre elfelejteni. Aztán 1-2 éve gyökeresen megváltozott a tervezők látásmódja és a fogyasztók ízlése, és új ötletekkel gazdagodva a streetwear/hypebeast kultúrán belül, tengeren innen és túl egy új korszak kezdődött, amiben az imént említett ormótlan surranók leszármazottjai, a chunky sneakerek számítanak a fő attrakciónak.
Kanye West 2017 decemberében piros téli sapkában, egy camo mintás kabátban, és egy fehér pulóverben sétált New York utcáin, felsőtestén pedig egy fekete táskát viselt. A hasitasi-szerű kiegészítő egy ALYX darab volt, Matthew Williams Highsnobiety koronás, sötét, militáns beütésű darabokat termelő brandje pedig innentől értelemszerűen óriási hypenak örvendhetett, hiszen ismét érvényesült az “amit Ye ma felvesz, az holnapra a legnépszerűbb divatcikk lesz”-elv. (Lásd legutóbb: Patagonia kabát)
Williams a szabadelvű, minél furcsább kollaborációkra esküsző tervezők táborát erősítve, összeállt a fent hivatkozott Heelys-szel, és valami olyat csináltak, amiről ha nem tudnánk, hogy két napja droppolt, azt hinnénk, hogy egy évtizeddel korábban fotózták. Logókkal telezsúfolt, csicsás, színes, autentikusan csillámporos kerekekkel érkezik, és magán hordoz egy kis emo hatást is – egyszóval 100%-osan korhű, de legalább ennyire nehezen komolyan vehető.
A cipő 40.5-től 35-ös méretekig szerezhető be az Alyx hivatalos oldaláról potom 203 euróért, vagyis körülbelül 60 900 forintért, ahol már csak az utóbbi size-ból maradt, mutatva a vásárlók bizarr fanatizmusát a túlzottan költséges gagyiságok iránt. De retail áron miénk lehet egy tízessel olcsóbban is a YME Universe-ről, szóval hajrá, csajok, ideje lecsapni rá, és aktiválni a MySpace profilotokat is.
(Hypebae)