Tech
Az a röhejes Dwayne Johnson X Apple reklám földhözragadtabb, mint gondolnád
„Hey Siri, meg tudnád mondani miért érdemes egyáltalán élnem?”
Szóval az Apple nemrég kirakott egy teljesen őrült, kisfilmnek álcázott reklámot, „Dominate the Day” címmel, amiben Dwayne Johnson és az iPhone beépített asszisztense élnek át, országokon átívelő kalandokat. Az alapötlet végtelenül egyszerű, Johnson végigmegy a bakancslistáján, miközben folyamatosan Siri segítségét kéri, email küldés és felolvasásban, képkeresésben, zenelejátszásban, és képkészítésben.
A reklám természetesen a The Rock ismertségével és a túlzó jeleneteivel (Johnson freskót fest és asztronautásdit játszik) próbálja felhívni magára a figyelmet, de az sokkal érdekesebb, hogy vajon a Siri tényleg teljesíteni tudja-e azokat a kéréseket, amik a videóban felmerülnek.
[vembed youtube=”ufBLI6bB9sg” ]Az egyik legismertebb tech videós, Marques Brownlee szerint a válasz egy 85%-os igen. Marques egyesével végigpróbálta a reklámban feltett kérdéseket, és habár a legtöbbhöz az Apple saját applikációit kell használni, ha azt akarjuk, hogy működjenek, de a lényeg mégiscsak az, hogy amit a reklám állít nem sci-fi. Tényleg fel tudja olvasni az előre beállított napirendet, emlékeztetőket, és emaileket, tud bemondásra Ubert hívni, és emailt írni és zenéket indítani.
Amiben viszont már csúsztat a reklám az a képkészítés – csak a kamera appot tudja megnyitni, a gombot már a felhasználónak kell megnyomni. Valamint a könnyűnek beállított képkeresés – a valóságban Siri csak a Bingben fog bemondásra képet keresni, a saját galériát külön említeni kell neki. Mindezek ellenére azért egy lépéssel közelebb kerültünk egy valódinak tűnő robotasszisztenshez.
[vembed youtube=”QnmpkMz69ZE” ]