Stílus
Az Y generáció lányainak közel negyede nem hisz a szőrtelenítésben
Divathullám vagy a változás szele?
A szépségideálok és a társadalmi normák generációról generációra változnak, és ez alól a testszőrzetről alkotott képünk sem kivétel. Ahogy a pornófilmek divatba hozták anno a brazil gyantát, úgy ugrik most vissza sok lánynál a hónaljkutya a helyére.
A Mintel elemzőcég kutatása szerint kimutathatóan növekedett azoknak a lányoknak a száma, akik letették a borotvát és inkább a természetes megjelenést választják. A Mintel adatai szerint 2013-ban, a megkérdezett 16-24 éves lányok 95%-a szőrtelenítette a hónalját, 2016-ra ez a szám már csak 77%. De csökkenés mutatkozott a lábszőrtelenítésben is. 2013-ban még 92% borotválta vagy gyantázta rendszeresen a lábát, 2016-ra már csak 85%.
A váltakozó trendeket a szépségipar is megérzi. Csak 2015 és 2016 között 5%-al csökkent a borotválkozási és szőrtelenítő termékek eladása. Roshida Khanom, a Mintel szépségrészlegének társigazgatója a Telegraph-nak nyilatkozva elmondta, az indokokat a fiatalok egészség központúságában kell főleg keresni. „Az egészséges életmódfelfogás áll az egész hátterében. Félnek a nők, hogy a szerek valamiféle irritációt okoznak a bőrükön” – fejtette ki Roshida. Ezt a teóriát erősíti az is, hogy a megkérdezettek 53%-a csak és kizárólag természetes alapanyagú termékeket használ, legalábbis olyanokat, amikre ezt írják rá.
Rashida a váltakozó társadalmi elvárásokat is az okok közé sorolta, hisz ezek a nők szembeszállnak bizonyos szépség-beidegződésekkel, melyek a nőket érintik.