Kövess minket

Aztaa

Július elsejétől drágább lesz a budapesti taxizás

A taxisok javasolták, a közgyűlés megszavazta.

Megosztva

Forrás:

Július elsejétől drágább lesz Budapesten taxival utazni: a jelenlegi 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedik, a kilométerdíj 20 forinttal, a percenkénti várakozási díj pedig 5 forinttal nő a Fővárosi Közgyűlés szerdai döntése értelmében.

A taxisok javaslatára módosított rendelet szerint július elsejétől a kilométerdíj 280-ról 300 forintra, a percenkénti várakozási díj pedig 70-ről 75 forintra nő

A javaslatot 18 igen szavazattal 5 nem ellenében, 5 tartózkodás mellett fogadta el a testület. Sipeki József, a BKIK ipartestületi tagozatának képviselője kifejtette, a fuvarszervező társaságok felmérése szerint a taxisok 87 százaléka egyetértett a tarifaemeléssel, amelyet például a szigorodó gépkocsi-követelmények, a dráguló biztosítások és az online pénztárgép bevezetése is indokol. A BKIK képviselője általános tapasztalatként említette, hogy a fővárosban egyre nehezebb taxit kapni, ami azt jelzi, nem éri meg taxis vállalkozást indítani, annak jövedelmezősége ugyanis egyre kisebb. 

Szaniszló Sándor, az MSZP képviselője ezzel szemben elfogadhatatlannak nevezte az emelést, szerinte ugyanis a fővárosnak arra kellene törekednie, hogy a fuvarszervezők olcsóbban is biztosíthassák a szolgáltatásukat.

Tarlós István közölte, hogy nem zárkóznak el a taxirendelet további finomításának lehetőségétől.A főpolgármester arról beszélt a szavazás előtt, hogy majd ha túl drága lesz a tarifa, az emberek nem szállnak be a taxikba, hanem tömegközlekedéssel fognak közlekedni. A főpolgármester előzőleg, még a napirendről szóló vitában szólt arról, hogy a díjemelést nem a főváros kezdeményezte, az nem érdeke, de – mondta – úgy voltak vele, hogy a taxisok által kezdeményezett díjemelés az ő kockázatuk, ezzel a saját piacukat befolyásolják.

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója Facebookon azt írtaA két legfontosabb, alapvető problémára a mostani vita egyáltalán nem ad választ:

– rengeteg a csaló hiéna, állandóak a szabálytalanságok, és nincs megfelelő erejű ellenőrzés, hatósági fellépés;
– kevés a taxi Budapesten csúcsidőben, mert (1) nincs közös fővárosi taxiapplikáció és diszpécserszolgálat, a rendszer értelmetlenül szétszabdalt, (2) a szabályok a részmunkaidős, csúcsidei terhelést segítő taxizást nem ösztönzik, így az Uber-által elterjesztett modellnek a taxiszabályozáson belüli, legalizált formája hiányzik, így csúcsidőben nincs elég taxi.

A tizenkét nagy budapesti fuvarszervező cégből amúgy csak egy nem értett egyet a tarifaemeléssel.

(MTI, Hvg)

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük