Stílus
Beperelték a Balenciagát, miután az jól ellopta az autóinkban lógó, ikonikus fenyőfás illatosítók dizájnját
Újra slamasztikában a luxuscég.
A CAR-FRESHNER Corporation és a Julius Sämann Ltd. beperelte a Balenciaga luxusmárkát, mivel az teljes mértékben lemásolta a CFC 1952-ben levédetett dizájnját, ezzel pedig jogsértést követett el – áll a The Fashion Law jelentésében.
A felperesek sérelmezik, hogy a divatóriás “illatosító-inspirálta” “Pine Tree Keychains” névre hallgató kiegészítője nem csupán egyes elemeket, vagy az eredetire hajazó apró részleteket emelt át a kis fenyőből, hanem teljes egészében lemásolta azt. Olyannyira, hogy formájuk, méretük, összetételük is hibátlan hasonlóságot mutat, sőt, még a gyári színárnyalatokat is úgy ahogy vannak, átvették.
A CAR-FRESHNER Corporation egyebek mellett megemlíti a fogyasztók megtévesztésének vádját is, miszerint a vevők a fákat látva könnyen azt hihetik, hogy egy együttműködésről van szó, holott sem a CFC, sem a Sämann Ltd. nem adta nevét, pláne nem engedélyét a projekthez, (mint ahogy mondjuk Anya Hindmarch 2015-ös őszi-téli táskakollekciójához igen) plusz az árbeli különbségek sem kicsik, – a Balenciaga 275 dollárért, azaz 77 ezer 400 forintért kínálja, míg a Little Tree-t amúgy 3 dollárért, vagyis kábé 800 forintért veheted meg – és a terjesztés helyei is eltérőek.
Végeredményben a luxusmárka nem árulhatja ezentúl kulcstartót: a tiltás kiterjed az exportra, az importra, az előállításra, hirdetésre és a reklámozásra is. A vádlók emellett pénzvisszatérítést/kártérítést követelnek, aminek értelmében a szóban forgó kiegészítők forgalmazásából eddig befolyt pénz a felpereseket (CFC, Julius Sämann Ltd.) illeti meg.
A Balenciaga egyelőre nem kommentálta az esetet.