Aztaa
Berágtak a McDonald’s-ra egyes franchise éttermek, mert nem tartják családbarátnak a Cardi B & Offset kollabot
Néhány McDonald’s franchise-tulajdonos kritikával illette a gyorsétteremláncot, amiért Cardi B és Offset szerepel a reklámjukban.
A szóban forgó üzlettulajdonosok szerint a családokat kiszolgáló étteremláncot olyan előadóművészekhez kötni, akiknek dalai trágárságokat és szexuális tartalmakat tartalmaznak, árt a márkának. Ezek a franchise-tulajdonosok azt is mondják, hogy a partnerség ellentétes az üzletlánc „Golden Arches Code„-jával, amely az üzlettulajdonosok és az alkalmazottak marketingirányelveit tartalmazza.
„Az olyan hírességekkel és influencerekkel való partnerségek, amelyek potenciális kockázattal járnak a márkánk károsítására az általuk tett nyilatkozatok vagy bizonyos kérdésekkel kapcsolatos álláspontjuk alapján” nem engedélyezettek, áll a belső kódex 2021-es példányában. Szintén tilos „az olyan tartalmakkal kapcsolatos zenei partnerségek, amelyek szövegében sértő kifejezések szerepelnek„.
A Golden Arches Code, a marketing-, reklám-, jogi és védjegyirányelvek globális gyűjteménye szerint a McDonald’s minden alkalmazottja, franchise partnere, ügynöksége és beszállítója felelős a kódex teljes körű betartásáért. A dokumentum szerint a jogsértések veszélyeztetik a márkát, és mindent, ami nem felel meg a dokumentumban lefektetett irányelveknek, el kell távolítani a használatból. Az Egyesült Államokban a McDonald’s üzletek mintegy 95%-a a franchise partnerek tulajdonában van.
„Ez egyfajta kulturális sokk, ha figyelembe vesszük a McDonald’s márkát az évek során” – mondta Dick Adams, a McDonald’s egykori étteremtulajdonosa és a franchise-tulajdonosok tanácsadója. „Különösen, ha az ember franchise-tulajdonos, és 50 vagy 60 éves, és nincsenek gyerekei, és nem volt kitéve ilyen típusú szövegeknek.”
Cardi B és Offset promóciója egy úgynevezett randi-menüt tartalmaz két személyre. Az menü két burgert – egy sajtburgert és egy sajtos McRoyalt -, sült krumplit, két italt és egy almás pitét tartalmaz.
Azt még a problémázó étteremtulajdonosok is elismerték, hogy a menü hatalmas siker és főleg a fiatal korosztályt nagyon jól el tudják vele érni, így aztán nem valószínű, hogy túl nagy nyomás helyeződik majd a mekire, hogy vonják vissza azt.
(Fortune)