Zene
Betiltották Angliában FKA Twigs Calvin Klein reklámját, mert „nem a ruhára, hanem a nők tárgyiasítására fókuszál”
Az Egyesült Királyság betiltott egy új Calvin Klein reklámot, amin FKA twigs látható.
A UK reklámfelügyelete (ASA) arra hivatkozva tiltotta le az anyagot, hogy a reklám – amelyben a művésznő farmeringet visel, de testének jobb fele szabadon van – „felelőtlen”, és sértőnek tekinthető, mivel tárgyiasítja a nőket. A „kép kompozíciója a nézők figyelmét a modell testére helyezte, nem pedig a reklámozott ruhadarabokra” – folytatta az indoklását a szervezet, hozzátéve, hogy mivel a hirdetés középpontjában Twigs „fizikai jellemzői” állnak, „sztereotip szexuális tárgyként mutatta be őt”.
Az ASA azt követően vizsgálta meg a Twigs reklámját, hogy két ember panaszt tett, hogy az „túlságosan szexualizált”. Szintén panasz ért egy másik, Kendall Jennert bemutató CK reklámot, de azt végül a szervezet nem tartotta sértőnek.
A márka azzal védekezett, hogy:„A képek nem voltak vulgárisak, és két magabiztos és erőteljes nőt ábrázoltak, akik úgy döntöttek, hogy azonosulnak a Calvin Klein márkával. A hirdetések progresszív és felvilágosult üzenetet tartalmaznak” – hozzátéve, hogy a pózok „természetesek és semlegesek” voltak.
FKA Twigs egy hosszabb Instagram posztot szentelt a témának: „Nem látom a ‘sztereotip szexuális tárgyat’, amivel megbélyegeztek. Egy gyönyörű, erős, színes bőrű nőt látok, akinek hihetetlen teste több fájdalmat győzött le, mint amit el tudsz képzelni. A múltbeli és jelenlegi hasonló jellegű kampányok áttekintése fényében nem tehetek róla, de úgy érzem, hogy itt kettős mércét alkalmaznak. Szóval, hogy tisztázzuk…büszke vagyok a testiségemre„
Twigs a kettős mérce alatt azt érti, hogy a Calvin Klein nemrég mutatta be Jeremy Allen White főszereplésével készült tavaszi 2024-es kampányát, amelyben a The Bear sztárja többnyire póló nélkül, és csak a márka boxereit viselte. Azzal nem volt problémája a UK szervezetnek.