Tech
Cuki utcai hirdetéseken bizonyítja a Spotify, hogy mindent tud a zenehallgatási szokásainkról
Egy mottót is kitaláltak hozzá: „Köszi 2016, elég fura voltál.”
A legnagyobb tech cégek mind adatokat gyűjtenek rólunk. A Facebook hajszálpontosan meg tudja mondani, mennyi ideig gondolkoztál azon, hogy likeold-e az exed egyik friss képét (annak ellenére, hogy a végén csak továbbgörgettél), a Youtube simán előbányássza, hogy az egészséges mennyiséget meghaladóan néztél cicás videókat, a Spotify pedig tudja, hogy bár a haverjaidnak azt mondod techno rajongó vagy, titkon inkább Marilyn Mansont hallgatsz.
Utóbbi infókat szerencsére nem gonoszkodásra, hanem kifejezetten kreatív kampányra használta fel a zenestreaming szolgáltatás. Az új utcai hirdetéséken olyan szövegeket olvashatunk, mint például:
„Kedves felhasználónk, ki 42x hallgattad meg a „Sorry” című számot Valentin napon…mit tettél?”
„Kedves felhasználónk, ki 5376 alkalommal hallgattad meg a Hamilton betétdalát a Színház negyedben, nem tudnál jegyeket szerezni nekünk az előadásra?”
„Üzenjük mind az 1235 srácnak, akinek tetszett a „Csajos buli” című lejátszási listánk – szeretünk titeket!”
„Kedves 3749 idegen, akik meghallgatták az „Eljött a világvége” című számot a Brexit napján, tartsatok ki.”
„Kedves berlini felhasználónk, kinek 10 különböző „kocsmaszeretet” nevű lejátszási listája van: csak mértékkel.”
(via Adweek)