Kövess minket

Hiphop

DJ Khaled akár perelni is hajlandó, amiért nem lett első a ‘Father of Asahd’ lemeze

Tyler, the Creator megelőzte, de Khaled szerint a Billboard tudatosan nem vett figyelembe egy csomó eladott lemezt.

Megosztva

Forrás:

DJ Khaled állítólag azt fontolgatja, hogy perre megy, amiért a ‘Father of Asahd‘ című új albuma csak második lett a Billboard hivatalos amerikai lemezeladási listáján – írja a Page Six.

Mint korábban írtuk, a producer és kurátor nagyon kiakadt, amiért a tizenegyedik nagylemezét a Billboard csak a második helyre sorolta a megjelenés utáni héten, míg Tyler, the CreatorIGOR” lemeze lett az első. Khaled egy videót is feltöltött a netre, ahol azt fejtegette, hogy az ő „nagyszerű” zenéit mindenhol hallani lehet, nem úgy, mint a szavai szerint „rejtélyes zenéket”. Ezt később törölte, mint kiderült, valószínűleg azért, mert a fő problémája nem Tylerrel, hanem a lemezeladásokat vezető Billboarddal van. Khaled beefje azon alapszik, hogy a Billboard nem számolta bele az eladásokba azokat a lemezeket, amiket egy energiaital promóciójaként adtak oda az embereknek. Ha ezt is beleszámítjuk, akkor a „Father of Asahd” simán első lett volna, hisz több mint 100 ezer albumot szórtak így ki, míg a streaming számok egálban voltak az „IGOR„-ral.

Az ehhez hasonló promóciók amúgy sztenderdek lettek a zeneiparban, mivel a lemezek tradicionális formában és digitálisan sem fogynak, a kiadók pedig így próbálják feljebb tornászni az eladási számaikat. Tylernek is volt hasonló promója, csak ő pólókkal és hasonló merch tárgyakkal együtt adta ajándékba a lemezt. A Billboard állítja, hogy beleszámították az energiaital promók egy részét, de nem az egészét, mivel néhol felmerült a csalás gyanúja, az volt a fő problémájuk, hogy nagy tételben is fel lehet felvásárolni az energiaitalokat, durván megdobva az eladási számokat. Khaled szerint viszont hátrányos megkülönböztetésben részesült, pláne mivel előzetesen a Billboard leokézta a promót és megígérték, hogy beleszámítjuk a hivatalos számokba. Khaled jogi teamje levelet küldött a Billboardnak, amiben arra kérik őket, hogy változtassák meg az álláspontjukat.

(Complex)

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés