Aztaa
Kevin Parker, a Tame Impala énekese jól begombázott, majd úgy döntött, hogy elássa az egyik zenei díját a hátsókertben
Célok.
Hosszú interjút közölt a Rolling Stone magazin az ausztrál pszichedelikus rockbanda, a Tame Impala frontemberével. A Kevin Parkerrel folytatott beszélgetés során számos érdekes sztori előkerült, melyek közül mindenképpen a zenész, a varázsgomba és az ARIA-díj szerencsétlen találkozásáról szóló a legbetegebb.
A legtöbb, valamely elismerésben részesült előadó puccos vitrinekben és tokokban tárolja a bezsebelt díjait, és minden bizonnyal óriási becsben tartja a megérdemelt trófeáit.
Na persze. Az igazi nagyágyúk inkább beállnak, ásót ragadnak, majd mélyen a föld alá temetik a díjukat az udvaron úgy, hogy azt soha a büdös életben ne találja meg senki.
Oké, lehet, hogy azért ez mégsem számít olyan bevett szokásnak, a kábítószerekkel szoros baráti viszonyt ápoló Parker viszont pontosan így tett egy nem mindennapi gomba-tripje után.
„Úgy döntöttem, hogy elásom az egyik ARIA-díjamat az udvaron.” – kezdte a Travis Scott albumán is közreműködő 33 éves énekes. Az ARIA-díj egyébként kábé a Grammy-díj ausztrál megfelelője, melyből 2013 óta egyenesen nyolcat meg is szerzett a Tame Impala, a legjobb csapat és az év albuma kategóriában egyaránt győzedelmeskedve.
Úgy tűnik, hogy Kevin nemigen emlékszik, mit is érzett abban a pillanatban, amikor úgy döntött, hogy eltünteti az egyik trófeáját, de a történtek értelmében ez érthető is: „Talán valakinél épp ott volt az egyik, én meg azt mondhattam, hogy: baszki, ássuk el. Jó mélyre. Nem is rémlik, melyik lehetett, talán a Legjobb rock album díja a Lonerism-ért (a zenekar 2012-es lemeze – a szerk.). Elképzelhetetlennek tartom, hogy a valaha is előkerül, vágod? Gondoljuk csak el, a jövőben vajon mennyi ideig fog még ott lenni a föld alatt? És ha kiássák, ki lesz az, aki ezt megteszi? Emberi lény lesz egyáltalán?” – zárta filozofikus kérdések sorával a végtelenül szabadszellemű és spirituális beállítottságú zenész.
Hogy a sztori még bravúrosabb legyen, ideje feleleveníteni, amikor Parker már 2015-ben, egy, a The Guardian hasábjain megjelent interjúban is a gombázásról mesélt. Ekkor épp azt ecsetelte, miképp inspirálta egy shroom trip a zenekar 2015-ös, Currents nevet viselő korongját.
„Los Angelesben voltam, a vége felé közeledett a turnénk, és valamilyen oknál fogva begombáztunk. Mellé még be is voltam kokózva és egy régi szedánnal kocsikáztunk LA körül. A haverom benyomott valami Bee Gees-t, nekem pedig a lehető legmélyebb érzelmi élményben volt részem, már a puszta gondolatába is beleborzongok. A Staying Alive-ot hallgattuk, vagyis egy olyan dalt, amit életem során számtalan alkalommal hallottam már. De akkor, ott, adott valamifajta megindító, melankolikus érzést. A zene ellenállhatatlan volt, durván pszichedelikusnak hatott. Ez beindította a fantáziám, és ekkor rájöttem, hogy ez az, amit mindig is ki akartam hozni a pszichedelikus zenéből.”
Habár a kemény munkával kiérdemelt díj hátsókertben történő elásása elsőre kicsit furcsának tűnhet, ne feledjük a pillanatot, amikor JAY-Z megosztotta a világgal, hogy amúgy a lakása padlóján tárolja a Grammy-díjait. Meg persze azt sem, amikor John Mayer kettétörte a 2005-ös Grammy-jét csupán azért, hogy versenytársának, az aranyszobrocskát nem kapó, Mayer szerint az övénél sokkal jobb dallal rendelkező Alicia Keys-nek is jusson belőle egy kicsi.
(Genius)