Sziget
Masked Wolf interjú: Ha megutálnám a nagy slágeremet, az olyan, mintha az anyámat utálnám meg
Hírnévre szert tenni nem könnyű, megtartani azt a hírnevet még annál is nehezebb. 31 éves ausztrál rapper, Harry Michael, vagy ahogy a világ ismeri, Masked Wolf sikeresen vette az előbbi akadályt, az utóbbin épp aktívan dolgozik. A zeneiparba relatíve későn, 27 évesen lépett be, ekkor dobta le első, „Speed Racer” című dalát, mely egy hagyományos hiphop toposzt, a soha véget nem érő hustle-t, vagy ahogy a magyar rapperek szokták megfogalmazni, „megyek előre, nem adom fel” tematikát követte, egy dallamos csavarral. Ez a dallamosság abból a szempontból tudatos, hogy elmondása szerint korábban sales területen dolgozott, így bizonyára beleégett az eladhatóságra való törekvés. Az igazi sikerhez viszont a jó öreg grindon túl szerencsére is szüksége volt, mindössze ezren követték még csak Instagramon, mikor az internet, azon belül is a TikTok váratlanul 2020 végén felkapta egy akkor már 1,5 éves zenéjét, az „Astronaut in the Ocean„-t, mely szövegében félig-meddig a depresszióról szól, de közben a hangzása miatt simán le lehet játszani akármelyik klubban. A virális dalnak köszönhetően szinte azonnal leszerződtette a Warner alá tartozó amerikai Elektra Records, azóta pedig enyhén szólva megváltozott az élete, és mondani se kell, már nem ezren követik Instán.
Az „Astronaut in the Ocean” felfoghatatlanul nagy sláger lett egy új előadó szemszögéből, 2021 közepén ott volt a legtöbbet streamelt dalok top 10-es listáján, amin olyan zenészekkel osztozott, mint Dua Lipa, The Weeknd, Cardi B, Lil Nas X. Felmerül a kérdés, hogy egy ilyen virális dal után merre tovább, hogyan lehet elkerülni, hogy ne legyünk egyslágeres előadók? Az ‘Astronaut’ utáni megjelenések alapján, melyek közt vannak vannak hiphop, pop, metál és pop-punk dalok, legutóbb pedig egy riddim/dubstep zene, Wolf sem találta meg a kérdésre a könnyű választ.
Wolfot az idei Sziget szerdai napján kaptuk el egy rövid, 5 perces interjúra a backstageben, hogy megtudjuk, mennyire nehéz ausztrálként az Amerika orientált hiphop közegben utat vágni, és eljöhet-e az a pont, hogy megunja a saját gigaslágerét.
—————————————————-
Kezdjük három rapid kérdéssel bemelegítésnek. Hogyan jellemeznéd egyetlen mondatban a zenédet?
Őszinte és autentikus, ahol minden minden sorban szenvedély van.
Mi volt az első album, amit megvettél?
Ha jól emlékszem 50 Cent Get Rich or Die Tryin’. Hatalmas G-Unit fan voltam.
Általad kedvelt zene, amit senki se nézne ki belőled?
Lou Bega – Mambo No. 5
Jelenleg épp az európai turnédat nyomod, láttam, hogy több állomáson is pogóztak az emberek a dalaidra, ez Ausztráliában is így van?
Nem, ott egyáltalán nem. Az ausztrálokra ez nem jellemző. Nem emlékszem, hogy otthon valaha láttam volna embereket pogózni a fellépéseimen. Az európaiak viszont imádnak pogózni.
Ha már Ausztráliánál tartunk, nem igazán tudnék nagy rapper neveket mondani onnan Iggy Azaleán és The Kid LAROI-on kívül. Milyen az ottani szcéna, van valamiféle helyi hangzás, és ha igen, te a részének tekinted magad?
Egyértelműen van egy helyi szcéna, amit főleg a UK drill-hez és a gengszter raphez tudnék hasonlítani. Magamat könnyen bele tudom helyezni az Iggy Azalea és The Kid LAROI vonalba, elvégre van egy nagy slágerem. Fura, de menő is egyben, hogy a legtöbb rajongóm amerikai és európai, nem pedig ausztrál, de alapvetően lényegtelen honnan származnak, amíg szeretik a dalaimat, lojálisak és őszinték.
A hiphop azért eléggé Amerika fókuszú, mit gondolsz, mennyire fontos ott élni, ha az ember be akar futni és fent is akarja tartani a karrierjét?
Én vagyok az élő példa, hogy nem kell ott élni, hogy valaki befusson. Számomra Ausztrália lesz mindig az otthonom. The Kid LAROI ki tud költözni, mert a rajongótábora főleg amerikaikból áll, végig tud ott csinálni egy teltházas turnét, számomra ez inkább Európában és Ausztráliában van meg. Egészen biztos, hogy én nem fogok kiköltözni.
Előbb említetted a nagy slágeredet, az “‘Astronaut in the Ocean”-t. Rengeteg remix készült abból a dalból, orosz, török, koreai, palesztin rapperek, sőt még G-Eazy is ráugrott, a sok elektronikus mixről nem is beszélve. Melyik a kedvenced?
Ez könnyű, az ‘Our Last Night’ nevű rock banda feldolgozása tetszik a legjobban, de a koreai rap remix is iszonyat jó.
Egy szintén ausztrál zenész, Tones And I nemrég azt nyilatkozta, hogy teljesen megutálta az évek alatt a “Dance Monkey” című giga slágerét, és már kezd rosszul lenni a gondolattól, hogy újra meg újra elő kell adnia élőben. Szerinted elérkezhet az a pont, hogy te is így gondolkodj az ‘‘Astronaut in the Ocean’-ről?
Szerintem Tones teljesen rosszul fogja ezt fel. Ennek a dalnak köszönhetsz mindent, ez olyan, mintha azt mondanád, hogy kezd eleged lenni a saját anyádból. Neki köszönheted az életed, nyilván nem mondod 20 év múlva, hogy eleged van belőle. Ha nincs az Astronaut, akkor most Masked Wolf sem lenne, soha nem fogom megutálni azt a dalt.
A dalaidat hallgatva észrevettem, hogy szinte egyáltalán nem káromkodsz rajtuk, ez mennyire tudatos?
Van azért pár dalom, amiben van káromkodás, de visszafogom magam. Vannak sorok, amiknek ad egyfajta lökést, ha van benne káromkodás, jobban átmegy az üzenet, de direkt nem viszem túlzásba. A káromkodásokat sokszor arra használják szerintem a rap zenékben, hogy kitöltsék vele az üresjáratokat. Nem tudnak jobbat kitalálni, szóval beraknak egy káromkodást, de én mindig próbálok többet agyalni rajta.
Korábban említetted, hogy nagy gamer vagy, mivel játszol most?
A turné alatt is játszom, viszem magammal mindenhova a laptopom. Call of Duty, Apex Legends főleg, meg úgy általánosságban a lövöldözős játékok.