Aztaa
Megugrott a Barbie és Ken babanevek népszerűsége Amerikában
A Barbie film átütő sikere nem csak a műnyagbabák eladására van hatással, de az igazi babák jövendőbeli neveire is.
A BabyNames.com nevű oldal állítása szerint az oldalukon júliusban 300%-os növekedést tapasztaltak a „Barbie” keresésekben. A „Ken” is felrobbant, ugyanebben a hónapban 200%-kal nőtt a keresések száma, tehát annyira, mint Barbie, de végülis logikus, hisz ő csak Ken. Sok felhasználó el is mentette a neveket a kedvencek listájára, vélhetően, hogy később átgondolt döntést hozhassanak a kisbabájuk nevéről. A weboldal szerint a Barbie jelentése amúgy az, hogy „idegen”, míg a Ken „jóképű”-t jelent. Barbie név népszerűsége 1964-ben, míg Ken 1963-ban érte el a csúcspontját.
Furamód a Barbie film egyik kedvelt karaktere, Allan – akit a filmben Michael Cera alakít – nem hozott magával hasonló érdeklődést az oldalon.
A Barbie egyébként az élet másik spektrumán is inspirálj az embereket. A temetkezési vállalkozások állítólag rózsaszín koporsókat kínálnak az ügyfeleknek, és egyesek már a kereslet megugrását is tapasztalják a termék iránt. Mexikó, El Salvador és más országok temetkezési vállalatai már egy ideje kínálják a koporsókat – írja a Daily Mail, a film megjelenése óta pedig emelkedni kezdett az érdeklődés irántuk.
„Szerettük volna népszerűsíteni a rózsaszín koporsót, mivel kezd trenddé válni, és több is ember megkeresett minket ezzel. A 40 ember közül, aki érdeklődött iránta, már legalább 10 új ügyféllel kötöttünk szerződést” – mondta egy temetkezési vállalat a New York Post-nak, hozzátéve, hogy elfogyott a készletük.
A Barbie film nemrég átlépte a bűvös 1 milliárdos bevételi álomhatárt a kasszáknál, tehát a film sikere robog tovább.