Kövess minket

Tech

Megváltoztatja a Billboard mi számít kislemezeladásnak

Az albumeladási számításokon nem változtatnak.

Megosztva

Forrás:

Régen minden sokkal egyszerűbb volt” – mondhatnánk nagypapa hangon. Ha valaki azt akarta, hogy feljusson a Billboard listájára, vagy lemezeket kellett eladnia, vagy be kellett juttatnia a dalait a rádióba. Kész. Manapság mikor CD-n annyi zenét hallgatunk, mint amennyi filmet nézünk VHS-en, már sokkal nehezebb felállítani egy egyértelmű sorrendet, hisz mi számít „eladásnak” egy online térben?

Egyértelmű választ a Billboard sem tud adni, de tanulva a korábbi tapasztalatokból, 2018-ra kicsit átalakítják a rendszerüket. A jelenlegi szabályok a következőek. Albumeladásba csakis a fizetős és reklámokat tartalmazó streamingek számítanak bele, tehát Spotify, Apple Music, stb., a kislemezeladásba viszont már a Youtube-ra felpakolt audio is számít, igaz a videóklipek ott sem. 

2018-tól ez megváltozik, és habár továbbra is lesz szerepe a Youtube-nak a kislemezek „eladási” számainál, de sokkal kisebb mértékben. A Billboard ezzel azt akarja elérni, hogy még ebben a radikálisan megváltozott piaci környezetben is körülbelül meg lehessen mondani miért „fizettek” az emberek online hallgatásukkal. A változtatás bejelentése pont azután érkezik, hogy Post Malone „rockstar” című száma gyanúsan lett második, majd első a Billboard Hot 100 listáján, amit sokan annak tudnak be, hogy a dalt kiadó Republic Records felpakolt egy 3 percig ismétlődő részletet a dalból, kijátszva ezzel a meglévő rendszert. A beloopolt refrénre eddig 51 millióan kattintottak.

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés