Aztaa
Mesterséges intelligenciával gyártott új ízt a Coca-Cola
A Coca-Cola a Rosalía kollab után folytatja a limitált kiadású ízek sorozatát, ezúttal egy mesterséges intelligencia által létrehozott itallal debütál. A „Coca-Cola Y3000” névre keresztelt íz részben mesterséges intelligencia segítségével készült, de a cég nem akarja elárulni, hogy mire hasonlít az új íz, szimplán „futurisztikus”-nak hívják azt.
Az új kóla cukros és cukormentes változatban is polcokra kerül, de csak limitált kiadásban. A Coca-Cola állítása szerint az ital elkészítéséhez a márka a rajongók szempontjait és a mesterséges intelligencia meglátásait ötvözte a világ minden tájáról, hogy megalkossa az egyedi ízt.
Oana Vlad, a vállalat globális stratégiáért felelős vezető igazgatója így nyilatkozott a jövőbe mutató italról: „A Coca-Cola Creations esetében az a célunk, hogy váratlan és varázslatos pillanatokat teremtsünk a rajongóink számára. A Coca-Cola időtlenségéből inspirálódva szeretnénk megünnepelni mindenki elképzelését arról, hogyan nézhet ki a jövő. A Coca-Cola Y3000 a mesterséges intelligenciával működő technológia segítségével elképzeli, milyen ízű lehet egy Coca-Cola a jövőből, és innovatív élményeket vezet be a jövő felfedezéséhez.”
A Coca-Cola kicsit amúgy le van maradva, hisz idén a magyar Hell energiaital-márka már piacra dobott egy szintén mesterséges intelligenciával összerakott ízvilágú italt, ami a Hell AI nevet kapta.