Film
Mintegy 200 ezer előfizetőt veszített a Netflix az első negyedévben, jöhet az olcsóbb, reklámokat tartalmazó előfizetés
Mintegy 200 ezer előfizetővel lett kevesebb előfizetője a Netflix streamingszolgáltatónak az idei első negyedévben, és arra számítanak, hogy további kétmilliót veszítenek a második negyedévben.
Januári jelentésük szerint 221,84 millió előfizetőjük volt tavaly év végén. A kedden frissen közzétett számok alapján a január elejétől március végéig terjedő időszakban – amikor a Bridgerton második évada és Az Adam-projekt című sorozat is elindult – 221,64 millióra esett vissza az előfizetők száma.
Tíz év alatt ez az első negyedév, hogy a streamingcég előfizetőket veszített. Ha leszámítják azt a kiesést, amit az Ukrajna elleni invázió miatt leállított oroszországi szolgáltatás jelentett, akkor mintegy 500 ezerrel lett volna több előfizetőjük az első negyedévben – idézte a jelentést a Variety.com filmes szaklap. Noha eleve kisebb növekedésre számítottak, a veszteség ténye mégis sokkolóan hatott. A cég a fokozódó konkurenciát és a jelszómegosztást is említi a jelentésében, az utóbbi visszaszorítása szerepel a Netflix tervei között. A hírre a Netflix részvényeinek értéke a zárás utáni kereskedésben több mint 22 százalékot zuhant.
A cég egyik alapítója és társ-vezérigazgatója, Reed Hastings egy a részvényesekkel folytatott meetingen arról beszélt, hogy nyitottak arra, hogy bevezessenek egy olcsóbb előfizetési kategóriát is, mely reklámokat tartalmazna. A Netflix korábban teljesen elzárkózott a reklámok bevezetésétől, inkább teljesen az előfizetések felpörgetésére koncentrált, de mivel azok nem hogy stagnálnak, de egyenesen csökkenek, új stratégiára van szükségük. A konkurencia egy része már ajánl olcsóbb, de reklámokkal tarkított előfizetési szintet, nemrég pedig a Disney is bejelentette, hogy hasonló bevezetését tervezik az év végére a saját platformján.
(The Verge, MTI)