Tech
Mit keresnek fekete náci nők a Call of Duty új részében?
Valaki elaludt történelemórán?
A novemberben megjelenő, Call of Duty: World War 2 kilenc év után az első olyan CoD rész, mely a második világháború alatt játszódik. A játékot a 2014-es Advanced Warfare-ért felelős Sledgehammer Games fejlesztői készítik, interjúkban, és promoanyagokban pedig egy, a háború borzalmait realisztikusan bemutató játékot ígérnek.
Az egyszemélyes kampányhoz történészekkel, és szakértőkkel konzultáltak, hogy a lehető leghitelesebb módon tudják ábrázolni az 1944-től 1945-ig zajló történéseket, mindezt egy 12 fős osztag szemszögéből. A kampány során harcolhatunk majd a megszállt Franciaország, és Belgium területein, de Németország is ott lesz majd a helyszínek közt.
[vembed youtube=”D4Q_XYVescc” ]Habár a megjelenésig még hónapok vannak hátra, akik előrendelték a játékot, azok egy zárt béta verzióját már kipróbálhatták a napokban, feltéve, hogy Playstation 4-en játszanak. A béta csak és kizárólag a game többjátékos módjába enged betekintést, ahol sokan meglepődve tapasztalták, hogy akár egy fekete nácival is össze lehet futni a hadszíntéren, hisz magunk építhetjük fel a saját karakterünket.
Michael Condrey, a Sledgehammer Games társalapítója a Forbes kérdésére az alábbiakat mondta az elsőre furcsának tűnő döntésről: „Azt akartuk, hogy a játékosaink nemtől, és származástól függetlenül reprezentálva legyenek a multiban. A Call of Duty-ban létrehozott katonádat nyugodtan alakíthatod a saját képedre, de készíthetsz egy teljesen más karaktert is. Azzal, hogy megengedjük, hogy a felhasználók olyan katonákat hozhassanak létre, amilyet csak szeretnének, legyen az szövetséges, vagy tengelyhatalmi oldalon, egy jó egyensúlyt teremt a szórakozásban, és a befogadásban.„
A fejlesztők a totális elmebajt azzal próbálták orvosolni, hogy a játék multijából teljesen eltüntették a náci szimbólumokat, azaz „hivatalosan” nem fog egyetlen fekete sem rohangálni horogkereszttel, vagy SS jellel a sisakján. Az öncenzúra másik oka, a kulturális, és jogi különbségek megléte, azaz például Németországban még a kampányból is ki kell venniük a náci szimbólumokat.
Egyrészről érthető, hogy nem akarják kivenni a korábbi részekben is megtalálható karakterkészítő opciót, hisz egyik fejlesztő sem szeret visszavenni egy olyan funkciót a játékosoktól, melyet már megszerettek. Szintén a „fekete nácik” mellett szól, hogy a szegregációt pont azzal erősítenék, ha a tengelyhatalmi oldalt teljesen fehérré tennék, bevonzva ezzel egy olyan közeget, akik vállaltan rasszisták, és pont hogy örülnek a kis fehér férfi közegüknek. Másrészről viszont, jobb esetben röhejes, rosszabb esetben bántó olyan kisebbségeket a rossz oldalhoz kapcsolni, akiket még a szövetségi oldalon lévő Amerikában is másodrendű állampolgárként kezeltek, a világháború után is.