Hiphop
NFT kiadót csinál Snoop Dogg a Death Row-ból
Mikor kiderült, hogy Snoop Dogg felvásárolta a legendás Death Row Records-ot, old school rap fanok egy emberként tapsoltak és bólogattak a hír hallatán. Még a kiadó egyik alapítójának, a balhékról ismert Suge Knight-nak a fia is azt nyilatkozta, hogy örül, hogy Snoop-hoz került a Death Row, mivel ez egy hatalmas győzelem a nyugati-partnak. A fejekben tehát egyértelműen az volt, hogy Snoop majd felvirágoztatja a kiadót, friss és színvonalas előadókat köt le oda, de egy új nyilatkozata alapján inkább a jelenlegi tech trendekre akar ráfeküdni.
„A Death Row egy NFT kiadó lesz” – mondta a rapper egy Clubhouse beszélgetés során. „A metaverzumon keresztül futtatjuk majd fel az előadóinkat, ahogy a kezdetekben mi voltunk az első független kiadó, melyből nagykiadó lett, itt is pionírek akarunk lenni, mi akarunk lenni az első nagykiadó a metaverzumban” – folytatta.
(Szerk: Az NFT egy digitális termék, amit tükörfordításban egyelőre „nem helyettesíthető tokennek” hívunk.A kriptovilág más érméivel szemben az NFT egyedi, mással nem becserélhető digitális érme, amiből csak egyetlen létezik. A metaverzum egy online, 3D-s univerzum koncepciója, mely az internet jövőbeli kiterjesztésének is tekinthető)
Snoop már partnerségre is lépett egy blokklánc videójáték céggel, a Gala Games-szel, az ő közreműködésükkel jelent meg a rapper új albuma, a B.O.D.R. (Bacc on Death Row), mely NFT-ként is megjelent a cég online zenei boltjában.
A lemez az átlagos streamingszolgáltatóknál is elérhető, de a Gala Music boltjában lévő verziót 5 ezer dollárért lehetett megvásárolni, 3 exkluzív bonúsz dallal.
Snoop szerint az NFT őrület bizonyítja, hogy a zeneipar folyamatosan változik, és úgy véli a blokklánc technológia hatalmas lehetőség az előadók és a rajongók számára is. Utóbbinál arra gondol, hogy az egyedi NFT-ket elvben később akár értékesíteni is tudja a vásárló, már ha van rá kereslet.
(Complex)