Tech
Óriáscégek sora bojkottálja a YouTube-ot
Több más amerikai óriáscég után a Johnson & Johnson egészségügyi és kozmetikai vállalat is felfüggeszti reklámjai megjelentetését a Google tulajdonában lévő YouTube videomegosztón, mert ez utóbbin gyűlöletkeltő és sértő videókat is közzétesznek.


A cég attól tart, hogy a videomegosztón megjelenő reklámjait olyan felvételekhez társítják, amelyek sértő jellegűek. Korábban más világmárkák, beleértve a Volkswagent, a Tescót, a Toyotát, csatlakoztak ahhoz a 250 vállalathoz, amelyek már felfüggesztették reklámjaikat a Google-nél. Szerdán ugyanilyen döntést jelentett be a Verizon és az AT&T mobil távközlési cég is.
A bojkott miatt részvénypiaci nyomás alá került Google kilátásba helyezte hirdetési politikája felülvizsgálatát, amelyet állítása szerint már el is kezdett.
A YouTube videomegosztó a Google jelentős, de nem meghatározó bevételi forrása. A hirdetési megbízások nagy része nem az óriáscégektől, hanem a kisebb vállalatoktól érkezik, amelyek nem tudják megfizetni a televíziós reklámokat.
