Hiphop
Óriási a hype egy online, hiphop tematikájú valóságshow körül Kínában
Tarol a Rap Star.


Pontosan egy hónappal ezelőtt, június 14-én indult hódító útjára, a Rap Star című online reality show Kínában, mely tulajdonképpen a hiphopot hivatott népszerűsíteni a majd’ másfél milliárdos ázsiai országban. A műsor egyértelműen beváltotta, sőt, talán túl is szárnyalta az előzetesen hozzáfűzött reményeket, hiszen az eddig sugárzott epizódokat (ezidáig) több mint 700 milliószor (!) pörgették le a Mango Tv nevezetű streaming platformon.
A Rap Star egyébként a nálunk is unalomig ismételt jól bevált forgatókönyv szerint halad, vagyis, az amatőr jelentkezők a külvilágtól elzárva töltik mindennapjaikat, miközben különböző feladatoknak kell eleget tenniük sokat látott mentoraik segítségével, akik között ott van a két legnépszerűbb kínai rapper, Air és Ice, valamint a fiatalok nagy kedvence, Wang Linkai is.
[vembed youtube=”KWxILPsknVI” ]A feladatok nem túl bonyolultak: legtöbbször mezei szövegírásról van szó a szeretet és a megbecsülés jegyében – a rendszerkritika, illetve a flexelés nem kap szerepet, bár ezen valószínűleg senki sem lepődik meg úgy istenigazából. Az egyik versenyző legutóbb például az egyetemen tanuló ifjúságnak kívánt sok sikert, míg egy másik a családon belüli, megfelelő kommunikáció fontosságát hangsúlyozta ki.
[vembed youtube=”Uor5LoR0AAc” ]A valóságshow készítői bíznak benne, hogy a műsornak köszönhetően kedvezőbb lesz a rap-zene megítélése Kínában, és hogy egy új hiphop generációt nevelnek ki az őket néző tizenévesekből.
[vembed youtube=”OF54YhBEC6I” ](Asiaone)
