Sziget
Post Malone mellett is tartogatott hiphop izgalmakat az idei Sziget
Fókuszban a vasárnap.
A hiphop műfaj elsőszámú idei Sziget-napján a műfaj négy teljesen különböző árnyalatát tapasztalhatták meg azok, akiket nem zavar egy sűrű program, hisz délután négy és este tizenegy között Tyla Yaweh, IAMDDB, Masego és a fesztivál egyik húzóneve, Post Malone is fellépett, és ha mindet láthattad, talán már nem is bánkódtál annyira, hogy a Sounddal ellentétben, a Sziget idén eléggé visszafogta magát rapperek meginvitálása terén.
Tyla Yaweh
A legtöbbek által Postyhoz, Juice WRLD-höz, de mindenekelőtt Swae Lee-hez hasonlított énekes-rapper egy kis hangtechnikai problémából adódó csúszás után kezdett, amit a Nagyszínpad tövében izgatottan várt ki a késő délutáni fellépésen.
A felkonferáló Travis Scott, 6ix9ine, 21 Savage és Kendrick Lamar számokra való, balszélről látható backstage-táncikálós bemelegítése első perctől kifizetődött, Tyla végig ugrálta a koncertet, olyannyira, hogy a felénél a közönség engedelmével le is ült a DJ-pult előtt vizet kortyolni és sztorizni.
A háttérben elején videoklipjei mentek, majd furcsa módon telefonszáma és szociális médiáját dobta fel a képernyő, sms-ezésre bíztatva a sztárral.
A fellépés vége előtt még a tömeg karjaiba is beleugrott a pozitív energiától kirobbanó rapper, de csak miután végigpörögte és moonwalkolta She Bad című slágerét.
Még a befejezés előtt inspiráló, egykori hajléktalanlétből álommegvalósításra bíztató sztorira, rekedt hangjáért való szolid elnézéskérésre, Budapest méltatására, és barátja, XXXTentacion megemlékezésére is maradt idő, hisz Tyla mielőtt Post Malone kiadójához szerződött az egykori rapperrel turnézott.
[vembed youtube=”4SU-R8h-yeo” ]
IAMDDB
A portugál és angolai származású, de Angliában felnőtt énekesnő-rapper egy lágy, de határozott, és kartizmatikus show-t nyújtott kivételes lazasággal, könnyed vidámsággal és táncmozdulatokkal.
Bemelegítésképp a chillesebb, soulosabb, jazzesebb számait hallhattuk a mikrofonállvány mögül.
A továbbiakban a legnagyobb slágere, a többtízmilliós megtekintésű Shade és Drippy felé közelegve a színpadon fel-alá járkálva dominálta az A38 szigetarénáját, a tavaly Lauryn Hill társelőadójaként kiálló Diana De Brito.
A forró vöröses fénybe árasztott kezdet után a koncertnek érzéki, éjszakai kisugárzást kölcsönzött a sötétkék, egy-egy világos fénycsóvával taglalt megvilágítás.
Az erotikához bátran nyúló brit énekesnő a későbbiekben – a biztiboyok kicsattanó örömére – lesegíttette magát a színpadról, végigpacsizta a kordont, majd a hangfalakon rázta tovább, bejelentve, hogy a virális sikerét is okozó öt mixtape után, hamarosan már a debütáló nagylemezét hallhatja a sátort dugig megtöltő emberözön, amin nap mint nap dolgozik, mikor manchesteri otthonában tölti idejét. Mielőtt levonult volna, azt tanácsolta a közönségnek, hogy füvezzenek sokat és szeressék egymást.
Masego
A multiinstrumentalista Masego egy kivételes tehetség, ami a Szigetés koncertjén is megmutatkozott, hiszen amikor nem trombitált, billentyűzött, vagy dobolt, akkor énekelt és rappelt az A38 sátorában.
A jamaikai születésű amerikai ismét mosolyt csalt a magyar rajongói arcára (tavaly már fellépett az Akvában), különc fellépése részeként még rózsát is dobált romantikusabb számai gegeként.
Az André 3000-ön, John P. Kee-n és Cab Calloway-en felnőtt Masego minden inspirációja érződött, hisz a hiphop mellett legalább ugyanakkora adag gospel, jazz, funk, RnB és neosoul akkordokra pörgött élőzenekarával és háttérénekesnőjével.
A saját maga által „TrapHouseJazz”-ként aposztrofált stílusának ékköve a legtöbbek által jól ismert FKJ-vel együttműködve összehozott Tadow és a csipkelődős Old Lady lett, mindekettő tavalyi debütálásáról.
A Sziget vasárnapján voltak gyengébb és erősebb pillanatok, de egyik előadó se okozott megbocsájthatatlan csalódást, mindenki egy emberközeli, átélhető személyiségként jött le, kapcsolatot teremtve a kitartó rajongótáborral.