Kövess minket

Film

Te már nézed az HBO új sikersorozatát?

Megtaláltuk a tökéles alternatívát, ameddig nincs Trónok harca: az HBO új sorozata, a Westworld minket is levett a lábunkról.

Megosztva


Nem mintha az erőszakon és szexen kívül sok mindenben hasonlítana a Trónok harcára: fantasy helyett sci-fi, méghozzá western környezetben. Eddig két rész ment le a sorozatból, és ezek alapján annyira ígéretesnek tűnik, hogy már most a második évadot tervezik. Hogy a színészek közül csak egy párat mondjak: Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, Jeffrey Wright, Ben Barnes, és Jimmi Simpson. Készítői között pedig ott van J.J. Abrams és Jonathan Nolan.

A történet az 1973-as, Feltámad a vadnyugat című film nyomán abból indul ki, hogy van egy western témájú, óriási élménypark, ahol a gazdag vendégek kedvükre kiélhetik minden ösztönüket és vágyukat az „Androidokkal”, akik a park teljesen ember kinézetű, ám mesterséges intelligenciával felszerelt robotjai. A park állandó, robot-szereplői mind felépített történetszállal rendelkeznek, amibe a vendégek kedvük szerint beleavatkozhatnak, illetve megölhetik őket, majd egy kis memóriatörlés és javítás után visszakerülnek a parkba szórakoztatni. A háttérből a „játékot” a készítők felügyelik a park határában felépített, high-tech főhadiszállásukról, ahonnan minden szereplő cselekményeit nyomon követhetik, és beavatkoznak, ha valami nem a koreográfia szerint működik.


Ebből a kiindulóhelyzetből a sorozat hátborzongatóan operál azzal a kettősséggel, amely az Androidok teljesen emberi megjelenítéséből és viselkedéséből, ám robot létéből fakad: mi a gyilkosság és az erőszak súlya, ha a robotokat utána „megjavítják” a gyárban? Tárgyakként vagy emberekként viszonyuljunk hozzájuk? Tényleg olyan könnyű nem emberszámba venni őket? Mi van akkor, ha egy kis hiba csúszik a rendszerfrissítésbe, és elkezdenek önállóan cselekedni?

A parknak megvannak a maga szabályai, és a szórakozáson, brutális ösztönök kiélésén túl egy mélyebb értelmezési szintje is, ami kezdetben titokban marad a vendégek – és a nézők – elől. A történet és a karakterek lassan bontakoznak ki, hiszen az elején fel kell építeni, bemutatni a nézőknek ennek a világnak a törvényeit, mely 30 éve üzemel, mégis azt lebegtetik, hogy valami most fog kiderülni, megváltozni benne. Kell, hogy a játéknak tétje legyen, hogy a robotok ne pusztán lebutított, örökké ismétlődő szekvenciákon futó szereplők legyenek, és kell, hogy a parkban több legyen az egyszerű szórakoztatásnál, mert egy idő után mindkettőt meg lehet unni. Ha viszont van, arra már lehet sorozatot építeni és a nézőket a fotelhez szögezni.


A Westworld nem az új Trónok harca: inkább valahol az Éhezők viadala, a Lost és a Deadwood örököse, de igazából egyik sem. Egy csúcstechnológiával felszerelt, múltbeli környezetbe helyezett, aktuális kérdéseket feszegető dráma, ami ha hagyjuk, könnyen behúz a világába.

[vembed youtube=”IuS5huqOND4″ ]

Kattints a kommentekért

Írd le a véleményed

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés