Hiphop
Tényleg 50 Cent bomlasztotta volna szét a New York-i rap szcénát?
Szerinte nem ő, hanem a média a felelős.
Fél film hosszúságú interjút adott 50 Cent a Hot 97 New York-i rádiónak, több mint tíz év után először. Fifty legújabb showműsorát jött promózni az Ebro Darden, Peter Rosenberg, és Laura Stylez vezette reggeli adásba, de a beszélgetésbe nagyon sok topik belefért, a politikától kezdve, egészen Prodigy haláláig.
50 az interjúban nem rejtette véka alá, hogy nem bírja Donald Trumpot, pedig a 2016-os kampány során félmillió dollárt ajánlottak neki, ha megjelenik az egyik rendezvényen. Ő viszont visszautasította a pénzt. „Trump elnöksége, olyan mint egy baleset” – összegezte Fifty a véleményét a jelenlegi amerikai elnökről.
Maradva a szomorú témáknál, Rosenberg rákérdezett, hogyan élte meg 50, Prodigy halálát. A rapper elmesélte, hogy épp Franciaországban volt, mikor elérkezett hozzá a hír. „Ott álltam szmokingban egy filmes fesztiválon, és muszáj volt elvonulnom egy kicsit, hogy összeszedhessem a gondolataimat” – válaszolta. Prodigy-t 2Pac-hoz hasonlította, mivel szerinte mindketten igazából művészek voltak, akik csak felvették a gengszter maszkot, mivel muszáj volt valahogy lebutítaniuk az írásaikat a nagyközönségnek.
[vembed youtube=”Z3Oux1lN__4″ ]Szóba került JAY-Z legutóbbi 4:44 albuma is, melyet Fifty korábban „túl okosnak” hívott Instán. Állítása szerint még mindig ott van a kocsijában a lemez, a jelzőt pedig nem magára vonatkoztatva, csak a mai fiatalok igényeit figyelembe véve értette. Szerinte azok a fiatalok, akik a mostani trap zenéket hallgatják, nem fogják végighallgatni Jay friss lemezét, és Hov csak is azért tehette meg, hogy ilyen lemezt adjon ki, mert hát ugye ő JAY-Z, és így is, úgy is játszani fogják a zenéjét, beszélni fognak róla.
Ezen a ponton egy általános New York-i rap szcéna elemzésbe csapott át a beszélgetés (ha már Jay brooklyni, 50 pedig queensi). 50 felhozta, hogy szerinte kiveszett a hiphop kultúrából a versengés, az elmúlt 15 évben, és bedobta, hogy a műsort vezető Ebro volt az, aki egy idő után dobta a helyi előadókat a rotációból, még mikor a rádió programjáért felelt a 2000-es évek közepén. Ebro azonnal kontrázott:
„Te voltál az, aki az egészet szétbarmolta. Mindenkivel beefeltél, aki csak élt és mozgott. Bárki, aki csak jóban volt Ja Rule-lal, vagy Fat Joe-val, azzal te rosszban voltál. Egység lehetett volna, de a fő előadók egyszerűen nem dolgoztak együtt!„
A műsorvezető ezután megmagyarázta, hogy abban az időszakban a vezetőség úgy érezte túl sok a beef, túl sok az egymásra fújás a New York-i szcénában, ezért inkább Amerika más részeinek előadóit részesítették előnyben. 50 azzal védte meg magát, hogy a beef előre viszi a hiphopot, mert az ember mindig fejlődni akar tőle. Példának hozta Fat Joe és Ashanti „What’s Luv?” című számát, amin fel is húzta magát, mennyire jó lett, mikor meghallotta.
Arról lehet vitatkozni, hogy tényleg eltűnt-e a versengés a hiphop-ból, de az tagadhatatlan, hogy a stílus előadói helyi szinten jobban összetartanak, mint korábban bármikor. Atlantában vannak sztárproducerek, akik csak helyi arcokkal hajlandóak dolgozni, Drake egymás után emelte fel a torontói tehetségeket, és még az A$AP Mob is ügyel arra, hogy néha igazi egységet mutasson fel. Alább nézhető a teljes interjú.
[vembed youtube=”88IdVnUESJw” ]