Tech
Több időt fordítunk a közösségi oldalakra, mint evésre
Durva infografikán a Facebookra, Youtube-ra és Instára „pazarolt” éveink.
Azt mindannyian tudjuk, mennyire addiktív tud lenni a Facebook és a hasonló közösségi oldalak (miközben ezt a mondatot írom, 2x legalább megnéztem az Insta feedem), de egy a 2016-os évet összegző infografika részletesen levezette, hogy pontosan mennyi időnk is megy el a folyamatos csekkolásukkal.
A legtöbb időt nyilvánvalóan a videók nézegetése viszi el egy átlag napunkban (40 perc), de a Facebook iszonyat masszívan ott van mögötte (35 perc), míg a Snapchat és az Instagram fél óra alatt marad. Érdemes megemlíteni, hogy mivel ezek amerikai adatok, ezért nálunk az utóbbiak számai biztosan fordítva alakulnának.
De miért lenne baj, ha egy fáradt fél órácskát azzal töltünk, hogy ismerőseink múzeumlátogatásos fotóit, vagy politikáról alkotott nézeteinek fél oldalas kifejtéseit olvasgatjuk a közösségi oldalakon? Hát az, hogy ezek a percek összeadódnak, amit ez az emberéletre kivetített grafika is jól mutat. Fél óra Facebook nem hangzik soknak, 1 év és 7 hónap Facebookra felhasznált idő az életünkből viszont már igen.
Mindezek ellenére igazságtalan lenne ezeket az oldalakat hibáztatni minden egyes elvesztegett percünkért. A TV például még mindig sokkal több időt vesz el az emberek életéből, mint a netes lét, csak azt már nem divatos cikizni, pláne mivel senki se vallja be, hogy szokott tévézni. Azon viszont érdemes elgondolkodni, hogy ha a kettő együtt tényleg 13 évet visz el az életünkből, akkor annak egy részét nem tudnánk-e hasznosabban eltölteni.