Aztaa
Újra lehet Wendy’s Magyarországon

Évek után ismét visszatérhet Magyarországra az Egyesült Államok egyik legismertebb gyorsétteremlánca, a Wendy’s. A cég korábban már megpróbálkozott a magyar piaccal a kilencvenes évek közepén, ám az akkor még ismeretlen márka nem tudta felvenni a versenyt a jóval hamarabb érkező, és ekkor már jelentős előnyben lévő konkurensekkel, mint a McDonald’s vagy a Burger King. Most azonban, több mint húsz évvel a kivonulás után, a Wendy’s újra terjeszkedni kíván Európában, és a közép-kelet-európai régió egyik kulcspontjaként Magyarországot is célba vette.
A lánc új stratégiája szerint a Wendy’s franchise-alapon működne a régióban, és olyan partnereket keres, akik hosszú távon is képesek felépíteni a márkát. A hírek szerint tárgyalások már folynak potenciális magyarországi partnerekkel, sőt egyes információk alapján konkrét helyszínek kiválasztása is megtörtént Budapesten. A főváros forgalmasabb belvárosi részei mellett az agglomeráció és egyes nagyobb vidéki városok is szerepelnek a tervekben.
A Wendy’s sikeres visszatérését segítheti, hogy az elmúlt évtizedekben megváltozott a hazai fogyasztók gyorséttermekkel kapcsolatos viszonya. Egyre többen keresik az alternatívákat a megszokott márkák helyett, és értékelik az olyan kínálatot, amely egyedi, mégis megfizethető. A Wendy’s erősségei közé tartozik a frissen készített, nem fagyasztott marhahúsból készült hamburger, valamint a gyorséttermek közt szokatlanul széles szendvics- és köretválaszték, amelyet többek között a híres „Baconator” vagy a krémes fagyasztott „Frosty” desszert is színesít.
A visszatérés tehát nemcsak nosztalgikus jelentőségű, hanem üzletileg is racionális döntés lehet, hiszen a hazai gyorséttermi piac egyre inkább telítődik, ugyanakkor a vásárlók egy része még mindig nyitott az új márkákra és friss élményekre. Amennyiben a tárgyalások sikerrel zárulnak, az első Wendy’s éttermek akár már 2026-ban megnyílhatnak.
