Aztaa
Világhírű logók újragondolásával hívja fel a figyelmet a közösségi távolságtartás fontosságára egy szlovén alkotó
Ideje otthon maradni és logókat nézegetni.
A koronavírus elterjedésével felkapott kifejezés lett az úgynevezett social distancing, avagy magyarra fordítva a közösségi távolságtartás, mely a személyes kontaktok minimálisra csökkentését és a két méter táv megtartását foglalja magába, ezzel azt a célt szolgálva, hogy a járvány ne terjedhessen tovább, vagy legalábbis kisebb esély legyen a burjánzására.
Mint minden globális jelenségre, úgy a vírusra is számos válasz érkezett a művészet – és *khm* a pornó – részéről: mondani sem kell, hogy a járvány számos művészt, köztük a szlovén Jure Tovrljant is megihlette. A grafikus dizájnerként munkálkodó ljubljanai alkotó egészen konkrétan a social distancinget emelte fő témájává, üzenetét pedig világhírű logók újragondolásával közvetíti felénk, ami kétség kívül csillagos ötös ötlet.
Tovrljan számos, mindenki által ismert márkajelzést változtatott korona-kompatibilissé: átalakításra került a Nike, a Starbucks, az NBA, a Corona Extra, a LinkedIn, a YouTube, a FedEx, a MasterCard, az Olimpiai Játékok, a gumigyártással foglalkozó Goodyear, a Mobil olajvállalat, a US Open teniszbajnokság, a United légitársaság és a Target üzletlánc logója is, több közülük különösen is érzékletes és hatásos a jelen járvány befolyásolta eseményeit látva, gondolunk itt az idei NBA szezon leállására, a 2020-as nyári olimpiai játékok elhalasztására és a Corona sör bevételzuhanására, ami csakis az ital elrettentő neve miatt történt.
Sok esetben a brandek neve is át lett alakítva, mégpedig igen találóan a jelenlegi helyzetre, alább mutatjuk a projekt legjobb darabjait. A maszk viselése fontos, így hát hordja a Starbucks logó szirénje is:
A bezártságra és elszigetelődésre utal a LinkedInből lett LockedIn felirat:
Az életünk lelassult picit, így pause van a YouTube-on is:
És e-Sportra válthatjuk az addigi csoportos meccsezéseket, ledőlt hát az NBA logójának játékosa is egy picit gémelni:
Igaz, hogy a Nike eddig arra buzdított, hogy Csak csináljuk!, most viszont inkább azt tanácsolnák, hogy CSAK NE csináljunk semmit:
Az elhalasztott Olimpia karikái kicsit távolabb állnak most egymástól, mint korábban:
Ahogy a MasterCard eddig egybeolvadó foltjai is:
Személyes kedvenc az eddig Coronaként ismert, de már új névre váró, „Need new name” Extra sör:
Az US Open most már US Closed:
A Goodyear talán egyetért abban, hogy 2020 eddig inkább egy Badyear volt:
Amikor is mindannyian könnyű célpontok vagyunk:
Ebben a bizonytalan helyzetben pedig jogosan érezhetjük úgy, hogy elegünk van:
Többek közt abból adódóan is, hogy kizárólag elektronikus eszközhasználatra szorulunk:
A szlovéniai művész további munkáit a Behance profilján lehet csekkolni.
(via)